Pollastre a la llimona amb llorer

No acostumo a comprar revistes de cuina perquè prefereixo estalviar-me els diners i agafar-les en préstec a la biblioteca, així accedeixo a moltes més receptes. Pero l'altre dia a la cua del súper per pura deixadesa vaig comprar-me Cocina Fácil. Vaig trobar força receptes interessants i prou fàcils de fer. Us deixo la que vaig fer per sopar el dimecres.

És una recepta senzilla amb pit de pollastre i llimona molt refrescant i fàcil. Jo la vaig acompanyar amb uns cigrons saltats a la mateixa paella on es va cuinar el pollastre, per acabar-ho d'arrodonir.

4 filets de pit de pollastre
1 llimona gran o dues petites
1 cullerada de mostassa verda o mostassa antiga
4 fulles de llorer
3 o 4 branquetes de julivert
7 cullerades d'oli d'oliva
sal i pebre

1. Renteu bé la llimona, o una de les dues si són petites, talleu per la meitat i talleu-ne 4 rodaxes. Espremeu-ne mitja i coleu el suc. Barregeu-lo amb una mica de sal, pebre i 3 cullerades d'oli.

2. Deixeu marinar el pollastre en la barreja durant 20 minuts. Passat aquest temps, salpebreu i poseu una rodanxa de llimona i una fulla de llorer a sobre de cada filet.

3. Lligueu amb fil de cuina per evitar que la fruita i el llorer caiguin durant la cocció, i feu-los a la planxa durant 4-5 minuts per cada banda, pinteu amb la marinada.

4. Renteu el julivert. Separeu les fulles de la tija i poseu-les al got de la batedora. Tritureu amb la resta de l'oli, la mostassa i una mica de sal. Repartiu el pollastre als plats i serviu amb l'oli aromatitzat.

Comentaris

Entrades populars