Spaghetti amb cloïsses a l'estil cors

La pasta existeix des de l'Imperi Romà i encara avui és un dels ingredients més utilitzats a la cuina, segurament degut a la seva versatilitat a l'hora de combinar-ho amb altres productes, com la carn, el peix, la verdura i fins i tot la fruita.

Existeixen més de 200 tipus de pasta i és curiós que s'utilitzin prop del triple de noms per denominar aquestes tipologies. I és que una mateixa tipologia pot rebre noms diferents segons la regió d'Itàlia on es trobem. Bàsicament, es divideixen en quatre tipus: rodona llarga, cintes llargues, tubs i petites figures. El farciment de la pasta és igual d'ampli.

Ahir el meu xicot va voler dinar pasta amb tomàquet, i tot i que a ella això ja li hagués semblat bé, la meva curiositat culinària em va portar a buscar una recepta de pasta que portés tomàquet, però que també fos diferent. Vaig trobar-ne moltes que em van cridar l'atenció, però em vaig decidir per aquesta:

200 gr d'spaghetti
2 grapats de cloïsses
2 cullerades d'oli d'oliva
1 gra d'all
1 polsim de pebre de caiena o guindilla
400 gr de tomàquet pelat i trossejat
1 cullerada d'orenga fresca o 1/2 si és seca
20 gr d'olives negres o verdes sense pinyol i trossejades

1. Per fer la salsa, poseu les cloïsses en remull en aigua salada durant 30 minuts. Renteu-les després amb aigua freda per treure qualsevol resta de sorra que puguin tenir.

2. Desfeu-vos de les cloïsses trencades o de les que estiguin obertes i no es tanquin al colpejar-les lleugerament. Això vol dir que no són bones. Deixeu reposar les cloïsses en un bol gran amb aigua. Mentrestant, poseu a bullir aigua amb una mica de sal per coure la pasta.

3. Escalfeu l'oli a una paella. Poseu-hi l'all i la guindilla, si en feu servir, i sofregiu-los, movent constantment, durant 2 minuts.

4. Incorporeu després el tomàquet, les olives i l'orenga. Reduiu el foc i deixeu-ho bullir suaument fins que els trossos de tomàquet s'estobin i es vagin desfent. Tapeu-ho i deixeu coure a foc baix durant 10 minuts.

5. Mentrestant, coueu la pasta en aigua bullint durant 8 o 10 minuts o fins que la trobeu al dente. Escorregueu-la bé i guardeu 125 ml de l'aigua de cocció.

6. Afegiu les cloïsses i l'aigua de cocció de la pasta a la salsa, i moveu-ho tot bé. Porteu-la a ebullició sense deixar de moure. Treieu les cloïsses que no s'obrin. Afegiu la pasta y barrejar-ho tot bé perquè s'impregni bé amb la salsa. Serviu calenta i immediatament.

Comentaris

litos ha dit…
Vale, aquesta nit l'hi cuinaré a la meva xicota. Ja t'explicaré si tinc èxit!
Irisibula ha dit…
espero que tinguis molta sort amb aquesta recepta litos!
litos ha dit…
Vaig triomfar a base de bé, Iris! Moltes gràcies!
Irisibula ha dit…
Me n'alegro molt Litos!!! :D

Entrades populars