Croquetes

El cap de setmana vaig improvisar aquestes croquetes amb mig pollastre a l'ast que em va donar la meva mare i un tros molt generós de llonganissa de pebre que em va regalar la Teresa.


Primer vaig posar a coure una ceba amb una mica d'oli a una paella gran i poc alta, quan va ser daurada li vaig afegir el pollastre i la llonganissa esmicolats amb el robot de cuina. Ho vaig deixar cuinar i hi vaig afegir una cullerada generosa de farina. Ho vaig barrejar tot bé, mirant que la farina es cuinés però sense cremar-se.

Tot seguit hi vaig tirar dos gots de llet calenta i ja només va caldre remenar-ho bé i de manera constant fins que la massa es desenganxés de la paret de la paella per ella mateixa. Quan això succeix s'aboca a una plata i es deixa refredar. És important tenir força de voluntat i no menjar-se la massa, tot i que a mi em costa molt. Quan hagi refredat ja només és qüestió de fer la forma de les croquetes, passar-les per ou batut i farina de galeta. Fregiu directament les croquetes o guardeu-les en tuppers a la nevera o al congelador.

Bon profit!


Comentaris

Entrades populars