Sashimi de salmó cruixent amb caviar d'absenta negra

Aquesta és la segona proposta que li he presentat a l'Astrid per al seu concurs de pintxos. La primera va ser el mos de guacamole suec que. El sashimi de salmó cruixent amb caviar d'absenta negra neix d'un repte proposat per un company de la biblioteca on treballo que em va comprar una ampolla d'absenta negra perquè li cuinés diferents plats. No té morro ni res... Doncs des que em va portar l'absenta el meu cap no ha deixat de donar voltes, des que em llevava i fins i tot estirada al llit, no podia pensar en res més.

Jo trobo que aquest sashimi és molt divertit pel recobert cruixent i pel punt atrevit de l'absenta negra. A veure si us animeu i el feu a casa!

llom de salmó - pasta wan-ton - absenta negra - agar

Per fer el sashimi cal que descongelem el salmó i el tallem "a tacos" (com es diu en català?), que no siguin gaire prims perquè si no se'ns desfaran. La pasta wan-ton, que es pot trobar a qualsevol botiga oriental i algunes amb forma rodona com per fer crestes, l'estirem ben fina, que quedi quasi transparent i embolcallem el salmó. Ho fregim en oli ben calent, ja que ha de ser un procés de fregit molt ràpid, de segons que ha de permetre que el salmó quedi cru, ans el contrari no seria un sashimi.

Per fer el caviar d'absenta negra necessitem l'absenta i agar en pols. Les quantitats dependran de quant en volgueu fabricar. Calculeu l'absenta de la que disposeu i l'agar que necessitareu vindrà determinat per la proporció 0,8 per 100 (agar/absenta). Per realitzar les esferes s'ha de barrejar l'agar amb l'absenta en fred, portar-ho a ebullició i deixar-ho refredar, però no del tot, ja que sinó gelificaria. A mitja temperatura, amb un comptagotes o una xeringa, deixar caure l'absenta sobre oli fred i aquestes gotes es refredaran de cop formant-se la forma esfèrica.

Ja només queda muntar el plat i gaudir-ne!

Comentaris

ChetoCheta ha dit…
No veas, esto ya esta a otro nivel! Crees que se podría sustituir el agar agar por gelatina en hoja o en polvo?
ZEPETIT ha dit…
Aunque no he entendido casi nada lo he probado y esta riquisisisimo!

Volvere por aqui.

Zepequeña.
Això és alta cuina.
Jo, que soc nova en això dels blogs, també n'he enviat un, però no sabia que hi havia tant de nivell. M'hauré d'esforçar més la propera.
Si em vols coneixer:
http://nototsonpostres.blogspot.com
Dolça

Entrades populars