Orada a la sal amb verduretes al forn

Vaig anar a la peixateria a comprar uns verats per fer l'amanida de verat en escabetx d'en David Lienas, però la dona que anava davant meu quan va arribar el seu torn en va demanar 6. 6! Just tots els verats que quedaven, i no va ser prou feliç amb això, va buidar pràcticament tota la parada i només em va deixar amb una orada. Doncs orada a la sal, vaig pensar.

Una orada - 2 kg de sal gruixuda - verduretes al gust - all-i-oli

Posar a una font o safata prou gran i fonda una capa de sal i ruixeu amb unes gotes d'aigua. Colocar l'orada per sobre i tapar amb la resta de sal i tornar a ruixar amb gotes d'aigua. L'aigua farà que la sal faci una crosta més resistent i protegirà el peix.

A una altra safata jo hi vaig posar un parell de patates tallades a rodanxes d'un dit de gruix, una ceba i una pastanaga. Amanir amb una mica d'oli, sal, pebre i farigola.

I tot cap al forn durant 30-40 minuts, depenent de la grandària de l'orada, a 180ºC. Un cop cuita l'orada i les verdures, només falta netejar bé el peix i si us ve de gust acompanyar-ho amb una mica d'all-i-oli.

Comentaris

El cullerot Festuc ha dit…
M'encanta la orada a la sal...llàstima del merder que fas al treure la crosta!!! ;)
Petunets,
Eva.
Gemma ha dit…
A mi també és un plat que m'agrada molt.
A més, si bé al final no vas poder fer la recepta del David Lienas dels verats en escabetx, en vas fer una molt semblant a una altra que també ens va fer el David! La única diferència és que ell la sal la va barrejar amb merengue... el resultat va ser increïble, estava boníssim!

Entrades populars