Mos de guacamole suec

Sóc una boja del guacamole. El faig molt sovint, però l'últim cop vaig decidir que li donaria un altre toc. Que fos un guacamole diferent i com que feia pocs dies que havíem anat a Ikea doncs se'm va ocórrer donar-li un puntet suec. Investigant sobre la gastronomia sueca em vaig assabentar que pel seu clima no tenen una gran varietat de fruites i verdures fresques, però sí molta quantitat de tubercles i de plantes i fruits silvestres de bosc.
Combinant aquestes dues qualitats, he creat aquest mos de guacamole suec que és la meva primera proposta per al I Concurso MiBlogdePintxos.

Aquesta no és una recepta de quantitats exactes, com opino que tampoc ho és el guacamole tradicional. Va a gustos. Si us agrada més l'ingredient pasqual doncs més de pasqual si no us agrada tant doncs menys...

2 alvocats - 1 ceba petita - 2 ravanets - 1 grapadet de nabius vermells - 1 tomàquet madur - anet - unes gotes de suc de llimona - oli i sal - salmó fumat - massa de pizza

Per fer les bases d'aquest mos vaig estirar massa de pizza fins que quedés molt fina. La massa la podeu fer a casa o comprar-la feta, com preferiu. La vaig tallar amb un tallapastes rodó petit i la vaig coure al forn a 180ºC durant 10 minuts, o fins que siguin daurats, dependrà del forn. Els vaig deixar refredar sobre una reixa fins que fossin freds, així queden molt cruixents.

Per fer el guacamole, vaig picar ben fi la ceba i els rabanets. Ho vaig fer amb ganivet perquè amb el processador deixen anar molta aigua i també perquè així notes els petits entrebancs a la boca. Pelar i treure el pinyol a l'alvocat i fer-los puré. Barrejar amb la ceba i els raves i el tomàquet madur que haurem ratllat prèviament. Afegir els nabius a trossets. Si no els trobeu frescos els podeu substituir per una culleradeta de nabius en melmelada o en conserva, però aneu en compte que no us surti massa dolç. Un pessic d'anet picat i unes gotes de suc de llimona al gust. Ja no més queda lligar amb un rajolí d'oli i rectificar de sal, si cal.

Poseu una culleradeta del guacamole sobre les masses i una rodanxeta de salmó fumat enrotllada. I cap al ventre!

Espero que us agradi si ho feu. Té un gust diferent, picantó i fresquet. I tot i que es nota que és guacamole, també es percep que és una altra cosa.

Comentaris

Entrades populars