HEMC#24 Orxata de préssec

Quan arriba l'últim número de Descobrir cuina a la biblio sempre em llenço a sobre de la Dolors o de la Patri, que són les bibliotecàries encarregades de les revistes, i els hi suplico que em deixi fullejar-lo mentre dino o faig el cafè, i així puc xafardejar una mica. Normalment no me la compro mai, sempre l'agafo en préstec a la biblio. Bé, aquesta i totes les revistes perquè me'n compraria moltes però el meu pressupost no ho soportaria... Doncs aquest últim número, el 84 de Descobrir cuina me'l vaig comprar perquè és un número rodó.

I fullejant vaig veure aquesta recepta d'orxata de préssec... umm, m'encanta l'orxata i m'agrada el préssec... i a sobre uns dies després l'event mensual del HEMC dedicat al préssec... definitivament no podria cuinar cap altra cosa.

100 gr de xufles - 50 gr de sucre - 1 l d'aigua - 4 préssecs d'aigua - 1 cannonet de canyella

Poseu els préssecs i la canyella en una plàtera; escaliveu-los a l forn, prèviament escalfat, 1h a 150ºC.

Mentrestant renteu les xufles en un bol amb aigua fins que en surtin netes d'impureses. Reserveu-les amb els préssecs escalivats (pelats i sense pinyol) i cobriu-ho amb aigua. Deixeu reposar la barreja 12h abans de batre-la i colar-la, així deixareu estovar les xufles absorbint el gust de la fruita. Un cop feta l'orxata, guardeu-la a la nevera.

En la recepta original aquesta orxata va acompanyada d'un pa de pessic de préssec que també fa molt bona pinta!

Recepta de Francesc Vera, publicada a la revista Descobrir Cuina, número 84, del mes de juliol de l'any 2008.

*aquest enllaç us permetrà veure quines biblioteques de la província de Barcelona estan suscrites a la revista i així poder agafar en préstec els diferents exemplars, per la resta de biblioteques de Catalunya, consulteu aquí*

Comentaris

Irisibula ha dit…
100 gr de chufas - 50 gr de azúcar - 1 litro de agua - 4 melocotones de agua - 1 rama de canela

Poned los melocotones y la canela en una fuente y asarlos envueltos en papel de aluminio durante 1 hora en el horno precalentado a 150ºC.

Mientrastanto lavad las chufas en un bol con agua hasta que estén limpias de impurezas. Reservar los melocotones asados (ya pelados y sin el hueso) y cobridlo con agua. Dejad reposar la mezcla de melocotón y chufas durante 12 horas para así ablandar las chufas y que éstas absorban todo el sabor de la fruta, antes de batirla y colarla.

Una vez hecha la orchata guardad en la nevera y servir bien fría.
Anònim ha dit…
Muy original y diferente, plante este año algunas chufas por curiosidad y tu receta me viene de perla para probarlas!!! Gracias por aportarla!!!!
El cullerot Festuc ha dit…
Iris, jo em comrp la revista cada mes: m'encanta!!! I aquesta orxata fa una pinta exquisita!!!
Petunets,
Eva.
La cuina vermella ha dit…
Iris, quan vam veure aquest postre a la revista ens va cridar l'atenció per la presència i l'originalitat. Ara em crida més que mai. Felicitats noia, perfecte!
Delicias ha dit…
Molt original si que és, et felicitem. Agafen unes ganes de menjar.
Et volíem, ja que som noves, felicitar-te pel teu blog, ens ha encantat i hi pensem tornar molt sovint.
Igualment quedes convidada a visitar el nostre, sempre ens agrada coneixer nova gent bloggera.
Un peto!!!

Entrades populars