Clafoutis de poma

Fa un parell de setmanes vaig portar a la biblioteca unes cookies, però la pobre Virgi no en va poder menjar perquè és celíaca. Així que la setmana passada vaig portar un clafoutis, però vaig substituir la farina de blat per la de blat de moro.

La recepta és de la Gemma i va quedar molt bona. Jo vaig fer servir poma royal gala, però podeu utilitzar la fruita que més us agradi o la que tingueu per casa...

250 gr de poma - 2 ous - 150 ml de llet - 100 ml de nata líquida - 100 gr de farina de blat (en aquest cas de blat de moro) - 100 gr de sucre - essència de vainilla (al gust) - canyella en pols

1. Untar el motlle amb mantega i farina i repartir la poma tallada a daus pel motlle. Espolvorejar amb una mica de canyella en pols.

2. Fer la crema triturant la resta dels ingredients, abocar-ho sobre la fruita i coure-ho a 200ºC durant 25 minuts. Servir-ho tebi i si us ve de gust, amb una mica de sucre en pols per sobre.

Llàstima que la Virgi no va venir a treballar el dia que el vaig portar a la biblio, ni els dos dies següents i és clar, amb lo voltors que som els bibliotecaris, quan ella va tornar ja no en quedaven ni les molles...

Comentaris

Gemma ha dit…
Us heu posat d'acord amb l'Eva del Cullerot Festuc per fer clafoutis?
És un bon recurs per aprofitar sobres de fruita, oi? Amb poma no l'he provat mai, però crec que ha de ser boníssima, no m'estranya que no durés gaire... a més, els bibliotecaris són uns voltors ;)

Entrades populars