Arròs caldós de bolets

I un altre cop, classe amb la Mireia Carbó. Què puc dir de la Mireia Carbó que no hagin dit ja els meus companys blocaires? Res. Em repeteixo. La Mireia és una noia càlida, agradable, divertida i generosa. Les seves classes ben bé es podria dir que te les fa al menjador de casa. Sempre simpàtica ens explica trucs que poden semblar molt obvis però que fins que no te'ls explica un professional no hi caus.

A mi em va meravellar que la Mireia ens introduís al llenguatge de l'arròs. Qui no s'ha preguntat a l'hora de cuinar un arròs, quines quantitats de brou o aigua per quantes d'arròs, per a quantes persones, a quina temperatura hem de posar el foc... Doncs nois, fixeu-vos en l'arròs. Com va dir la Mireia: d'arròs comptem que són entre 80 i 100 grams per persona i el doble de líquid. A mig foc l'arròs trigarà uns 16-18 minuts en coure i és vital no llençar-nos pedres a la nostra teulada. Si l'arròs queda més aviat sec és un arròs sec, però si ens queda suc és un arròs caldós. Això ja es veurà quan arribi a taula. I que d'arròs per saber-ne fer se n'ha de cuinar molt, així que cuineu-ne que és molt bo i molt sa!

En el meu cas, vaig arribar prou feta pols de la biblioteca i vaig decidir posar en pràctica els consells de la Mireia. Així que l'Advocat, que és un gran fan de l'arròs i que tenia força gana, va sopar un arròs d'aprofitament amb cosetes que tenia per l'armari: un pot de bolets en conserva, unes quantes verdures deshidratades i el brick individual de brou que ens van regalar a la classe.

És caldós perquè va quedar caldós i ben bo!

Comentaris

ChetoCheta ha dit…
UUMMM que rico el arroz. Los que me conocéis sabéis que lo que más me gusta en el mundo es el arroz jeje. El de la Mireia Carbó me volvía loca, que olorcillo que hacía, me lo hubiese comido! Y este también!!!! El Gabri dice que podría ser china jaja
bravecoast ha dit…
que buena pinta tiene :S
Anònim ha dit…
Estaba tremendamente bueno
El cullerot Festuc ha dit…
Ostres Iris!!! Vaia sopars que prepares...a casa sempre hi ha pa amb tomàquet! jeje!!! QUina pinta més bona que fa aquestarròs caldós...i és que tu el vlies així, oi? ;)
Petunets,
Eva.
Irisibula ha dit…
Si, Eva, noieta, l'Advocat és molt exigent i no es conforma amb qualsevol sopar, tot i que ahir com que feien futbol li vaig fer pa amb tomàquet i embotit!! ja, ja, i sí, sí, des del primer moment la intenció era fer un arròs caldós!!!
Ester ha dit…
Jap ot sar ben content aquest advocat amb els sopars que li prepares, j com a molt per sopar seria capaç de fer un arròs a la cubana
Salut
Ester
Gemma ha dit…
Quina pinta, aquest arròos! Per ser fet d'aprofitament, t'ha quedat molt bé ;)
De fet, per això l'arròs es fa els dijous, oi? Per fer net a la nevera abans de la compra del divendres...
El consell de la Mireia sobre l'adjectiu "sec" o "caldós" el vaig trobar genial, aquests detalls són els que fan que les seves classes siguin tan interessants i profitoses, oi?
Núria ha dit…
Hola Iris, jo vaig a estar al curs..soc la noia de negre a la esquerra...Espero que la pròxima vegade ens coneixem..L'arroç et va quedar amb una pinta increible..
Gemma, a mi tambè em va agradar molt lo de canviar l'adjectiu de l'arròs segons el resultat...jeje
Jo també adoro l'arros així que ja he possat en práctica la recepta..
MIBLOGDEPINTXOS ha dit…
osti, quina bona pinta! m'agradan molt els arrosos...crec que no hi ha cap arros que no m'agrade gaira. Aquest ho faré aviat.
salut

Entrades populars