Chivito

El Chivito, un altre entrepà emocional per a mi. El vaig menjar molts cops amb els meus pares al bar que hi havia a Gràcia que es deia, precisament, Chivito de Oro. Van tancar fa uns anys i em va saber molt greu. A casa, el meu pare el feia força sovint, sobretot per mirar els partits del Dream Team, tradició que he recuperat enguany que el Barça està desfermat!

Aquesta és una recepta força estesa a l'Argentina i l'Uruguai i amb múltiples variants. Com el feien al Chivito de Oro és com el fèiem també a casa i com el menjo ara. S'ha d'escalfar una mica el pa, i s'hi posa maionesa, ceba una mica confitada i uns filets de pit de pollastre o de llom. Jo prefereixo els de pollastre, però tots dos són vàlids. També s'hi pot posar enciam, tomàquet, bacon, ou..., però a mi no m'agrada, desvirtua la recepta que recordo de la meva infància. En tot cas, de totes maneres és boníssim!

Comentaris

Núria ha dit…
Hola Iris....també el faré el que passa es que en comptes de mantega i puc possar oli??? es que la mantega la veritat no m'agrada massa.
i de nou felicitats pel bloc.
Fins aviat
Irisibula ha dit…
Hola Núria... perdona noia, vaig tenir un lapsus, no és mantega, és maionesa. Ja ho he corregit, però si hi vols posar oli suposo que també deu ser molt bo, oi? Petons!
Núria ha dit…
ok...no no la maionesa ja es un altre cosa....
Rosita ha dit…
Qualsevol d'aquests tres entrepans me'l fotria ara mateix! M'ha agradat força la idea del de salmó, ja que jo sempre l'hi poso enciam normal i maionesa; el faré, però optaré pel formatge cremós, perquè, la crema fresca no deixa el pa massa estovat?
Saps? Això dels 'entrepans Proust' m'ha fet recordar a mi. Com quan anàvem al frankfurt del barri els diumenges a la nit en tornar del cap de setmana, on feien uns... triquinis!!! Amb tres llesques en comptes de dues i sobrassada en lloc del pernil. Uuuuuhm!

Fins ara i gràcies!
bravecoast ha dit…
potente el bocata este eh, tiene buena pinta. le metería pechuga de pavo, que para mi es más sabroso y jugoso. tiene buena pinta, viva la memoria del chivito!
oriol ha dit…
Espero que comenci ja la nova temporada de futbol per tornar a gaudir-ne!
CRIS ha dit…
Quins records!,sempre serà el entrepa preferit.
Un petó
Pepin ha dit…
Hola,

Quina sèrie d'entrepas més bons. Aquest de maionesa, ceba confitada i pit de pollastre, per mi el millor. Al bar del costat de la feina en fan un de Philadelphia, alls tendres i llom planxa que està boníssim.

Salut,
Pepin

Entrades populars