Bunyols del Tio Nelo

Per a l'últim HEMC sobre gastronomia local vaig voler aportar unes postres típiques de Barcelona, però ja no vaig ser-hi a temps. Així que us les deixo a vosaltres a veure si us agraden.

Al llibre Cuinar i menjar a Barcelona (1850-1900) vaig trobar unes postres ben típiques de Barcelona, tan típiques que porten el nom de la primera orxateria que es va obrir a la ciutat al segle XIX. Era l'orxateria del Tio Nelo, ben coneguda pels seus bunyols també. Així que si voleu acompanyar un bon got d'orxata, cuineu-vos un homenatge!


200 ml de llet - 100 gr de farina - 3 clares - 1/2 llimona

Diluïu en un petricó de llet tres unces de farina i unes gotes de limona o vinagre, deixeu-ho reposar dues hores.Quan es vagin a fer els bunyols bateu tres clares d'ou a punt de neu i barregeu-ho amb la llet i la farina.Doneu forma de bunyols a la pasta.Poseu una paella al foc amb oli abundant, i quan estigui calent aneu-hi posant un per un els bunyols, mirant que l'oli els cobreixi bé.Quan estiguin daurats per tots els cantons retireu-los del foc, escorreu-los i serviu-los ben calents i amb sucre per sobre.

Biblioteques de la província de Barcelona on podeu agafar aquest llibre en préstec

Comentaris

Francina ha dit…
Quina maravella de bunyols!!!!

M´encanten!!!!!!

Un petonet Iris!!!
Gemma ha dit…
Jo tampoc vaig arribar a temps per l'HEMC :( Llàstima, perquè el tema era molt interessant.
Una bona recepta de bunyols, a veure si la recuperem durant la temprada de bunyols de l'any que ve :)

Entrades populars