Fonda Europa

Fa un parell de setmanes només portava quinze dies d'immobilitat però tenia els nervis destrossats, tancada a casa, i amb els eterns pijames, així que la meva sogra, per animar-me, ens va convidar a sortir a dinar a fora, i amb el cotxe, perquè no hagués de fer cap esforç. Com llueixo sogra, oi?

El lloc escollit va ser la Fonda Europa de Granollers, un local mític de la gastronomia catalana on tots els amants del bon menjar s'hi haurien de desplaçar a fer un bon àpat o un dels seus famosos esmorzars de forquilla (Cesc, Antonio, ens ho hauríem d'apuntar i animar-nos un dia...) Paga molt la pena reservar i arribar a l'hora, no com nosaltres, que vam fer una mica tard i ja ens havien passat el torn. Allò s'omple que dóna gust!

Vaig fer la foto al pa de pagès que ens van posar perquè si la pinta era bona no us podeu imaginar el sabor tan meravellós que tenia a la boca! I la simfonia de gastronomia catalana no feia més que començar...

Remenat de verduretes de temporada, sa i català!

Un bon plat de mongetes del Ganxet, calentones i ben bones!

Carpaccio de vedella amanit amb vinagreta de mostassa antiga i foie

una amanida verda, que no hi falti el verd al menú, servida en un recipient de vidre espectacular!

I els segons comencen, amb un bacallà al forn, patates al vapor i tot regat amb un allioli negat, impressionantment deliciós!

Fricandó (quina pinta té la salseta...)

Cap i Pota

Ous de granja, biològics, ferrats, sobre trinxat de patata (això va ser... un pecat, n'haguèssim menjat tres plats com aquest!)

I per postres, l'Advocat i jo xocoadictes com som, ens vam demanar unes trufes cassolanes i una Sacher

I la meva sogra un flam de mató, que ens va sorprendre per la seva consistència i el delicat sabor que fins i tot podrien menjar els que no són gaire amics del formatge

Dins de la tradició de les fondes catalanes i a un preu molt raonable (22-35€ per persona), paga la pena agafar el cotxe o el tren si sou dels meus i apropar-se fins a Granollers a gaudir d'un esmorzar, dinar, berenar o sopar i fins i tot llogar-vos una habitació. En sortireu encantats!

Casa Fonda Europa
c/Anselm Clavé 1
08402 Granollers
938 700 312


Ens vam acomiadar de la Fonda Europa amb ganes de tornar-hi, i esperm que sigui aviat!

Comentaris

Anònim ha dit…
Quin goig de plats!
I quin joia de sogre, ja m'agradaria tenir-ne una així!!
Segur que et vas animar després de la sortida i del goig de menjar!
M'ho apunto i la propera celebració, cap a la Fonda Europa hi falta gent!

Petons i cuida't de l'esquinç (ja deu faltar poquet no? Ànims!!)
La cuina vermella ha dit…
Iris, la Fonda Europa, un dels nostres restaurants preferits!!! ens agrada molt anar-hi, és tot molt bo i el preu està de fàbula.
Fantàstica crònica bonica. Recupera't
Anònim ha dit…
Alaaaaaa!!!! Vaya homenatje!!!!! i vaya sogre eh!!!!!!

Millora´t guay!!!!

Petonets!!!!
xaro ha dit…
Tinc pendent d'anar a la Fonda Europa i veien aquest post encara m'en venen més ganes..i hauré de posar remei, ràpid!!!
CRIS ha dit…
Quin gust de menjar i sobretot de lloc,es veu una atmosfera molt acollidora en el local.
Ptnts
Anna ha dit…
Jo hi he anat vàries vegades però ara fa temps que no hi passo. No recordava aquesta decoració, és molt xula.
Irisibula ha dit…
Jo vaig quedar molt sorpresa per la bona qualitat del menjar i el servei, i sobretot per la relació qualitat-preu, paga molt la pena fer-hi una visita!

Entrades populars