Melmelada de poma

Els productes fets a casa són de les coses que més m'agrada regalar per Nadal i per Reis. I com que fa uns mesos vaig descobrir que tenia un fan de la meva melmelada, concretament de la de poma, i és clar, per Nadal ho tinc fàcil. Pots i pots de melmelada de poma per fer feliç el meu cunyat Rubén. ¡Va por ti chamo!

1 kg de pomes golden pelades i trossejades (a mi les golden no m'agraden gaire i faig servir les royal gala, les meves favorites) - 700 gr de sucre - 1 got d'aigua

Es tritura en trossos ben petits la fruita i es posa a coure a foc viu amb el sucre i el got d'aigua. Quan comenci a bullir es mou sense parar i es retira del foc quan la polpa ensucrada ha espessit suficientment per tenir aspecte de melmelada.

El procés pot durar uns 25 minuts, depenent de la intensitat del foc. Quan es refredi estarà llesta per consumir. Per deixar-la en conserva, un cop retirada del foc, s'aboca als pots estirilitzats. La melmelada ha estar encara calenta, es tanquen bé, hermèticament, i es posen 15 minuts al bany maria. Es deixen reposar i al cap de pocs moments sentirem com l'aire fuig del pot, aconseguint així el buit que permetrà que la melmelada es conservi durant dos anys.

M'encanta passar-me la tarda del diumenge, sobretot si és ben plujós, fent aquesta melmelada per al Rubén, que sé que cada matí en gaudeix amb una bona torrada. Que vagi de gust!

Comentaris

MªJose-Dit i Fet ha dit…
Ummm què bona!!! a mi també m´agrada molt la melmelada de poma, m´apunto la recepta...feliç any nou!!
Anònim ha dit…
Nena, el Rubén diu "no quiero saber cómo lo hace, prefiero zamparme el resultado y disfrutar el misterio". Ell és així, no importa el com, ni quant, ni res d'això, la qüestió és tenir melmelada de l'Iris!!! És tu fan number 1 y como siempre, dice que si la vendieras, te forrarías. Siempre pensando en hacer dinero... Esther
Anna ha dit…
Quina melmelada més apetitosa!!

A mi també m'agraden els nadals, però en tot cas, tot depèn sempre de les ganes que posis a les coses, i està clar que a tu de ganes te'n sobren. MOLT BON NADAL I FELIÇ ANY 2009!!!
La cuina vermella ha dit…
Iris, ja tens tres fans: en Ruben, en Kike i jo... per cert, per reis accetem com a regal melmelada de l'Iris.
Petons bonica!
SILVIA ha dit…
Buscava una melmelada de poma i he ensopegat amb el teu blog. Sóc la teva seguidora número 50. Vaig a fer-la abans del partit!
Un saludo
Irisibula ha dit…
Moltes gràcies Silvia, vaig a xafardejar el teu perfil! Espero que la recepta t'agradi!

Entrades populars