Quatre dies menjant a Istanbul


Des que l'Advocat em va deixar de cobrar les provisions de fons i vam començar el nostre viatge junts, no hem parat quiets. De viatjar, em refereixo. En vuit anys hem visitat molts indrets, però cada any l'Advocat deia "hem d'anar a Istanbul".

Ell ja hi havia estat feia anys i s'havia enamorat completament de la ciutat. A mi, així com d'altres destinacions em tenien i tenen fascinada, Istanbul no em cridava l'atenció. No sé ben bé perquè donat que la història, l'art i l'arquitectura són dels meus interessos més profunds.


Així que després de Roma (destinació triada per l'Advocat) i del Japó (triada per mi), tocava anar a Istanbul, i la Setmana Santa passada ens hi vam plantar. Quatre dies i mig a la ciutat del Bòsfor que sempre recordarem de manera especial perquè  just al tornar ens vam quedar embarassats. Per tant, quan tornem, que hi tornarem, ja no hi anirem els dos sols, podrem ensenyar-li la ciutat al petit.

El viatge no va ser gens planificat. Teníem un parell de dies lliures abans i després dels festius de Setmana Santa i ens el van confirmar una setmana abans, però gràcies a la nostra agent de viatges vam poder comprar una oferta boníssima d'avió més hotel, tirada de preu. I pràcticament sense planificar visites ni crear-nos expectatives vam embarcar cap a Istanbul.


El desconeixement sobre el que em trobaria tant des del punt de vista general com gastronòmic era total, però un petit passeig el primer dia va ser definitiu per descobrir que Istanbul és una de les millors ciutats per menjar al carrer, el que els moderns en diuen "street food". A part de Nova York no he estat a cap altra ciutat on es mengi tan i tan bé pel carrer, sense necessitat d'entaular-se. I el que encara dóna més punts a la ciutat del Bòsfor és la gran relació qualitat-preu de la seva oferta gastronòmica de carrer. Impressionada em vaig quedar.

En els propers dies us resumiré les quatre jornades a Istanbul i tot allò que vam gaudir de la seva oferta gastronòmica. Prepareu els tovallons perquè el proper dilluns us presentaré a l'entrepà més bo i senzill que he tastat en anys...

Comentaris

Entrades populars