Churrusquera mon amour

Vet aquí que fa uns anys en una d'aquelles converses gastròpates que mantenim els membres de laBanda, elJefe Cesc em diu que té un estri a casa que cuina unes patates a la brasa, ex-cep-cio-nals!
I és clar, com m'agraden tant les patates, i cuinades de qualsevol manera (fregides, al caliu, en truita, en puré, fins i tot bullides), em vaig interessar per saber quin estri era aquest tan especial i particular que jo desconeixia totalment.

- Churrusquera, em va dir elJefe Cesc. 
- Ni idea, vaig dir jo.


Vam buscar informació a Google i, oh Déu meu, ni tant sols el tot poderós cercador sabia què era la churrusquera. Semblava que l'exemplar que posseïa elJefe Cesc era la darrera de la seva espècia i a sobre cuinava unes patates demencialment bones. Comprendreu que quan em va preguntar si la volia perquè es canviava de casa i no li venia de gust arreplegar-la durant la mudança, vaig acceptar entre salts d'alegria.

I així ho vam fer. L'Advocat va sotmetre la churrusquera a un procés de neteja extrem molt propi d'ell, i quan la vam voler fer servir, oh no tragèdia, no funcionava amb focs elèctrics que era els que teníem nosaltres a l'anterior pis on vivíem. Així que la pobre churrusquera va ser reclosa a un dels armaris de la cuina.
L'Advocat i jo també ens vam canviar de pis, a un encara més petit i va assenyalar la churrusquera com un trasto del que ens podríem desfer. 
- De cap manera! Que fa unes patates per morir-se poder al pis nou ho podrem provar!
Però no, al pis nou la cuina funcionava amb vitroceràmica i aquesta churrusquera és per a focs de gas. Ai las, anyorats focs de gas...
Cap a un altre armari de la cuina, fins que un bon dia elJefe Cesc la va reclamar i com que jo no la podia fer servir, no li podia negar tornar-li. Amb la condició, però, que ens convidés un dia al seu nou pis per tastar les famoses patates a la churrusquera.


Finalment les vaig poder tastar aquest Nadal, acompanyades d'unes boníssimes galtes. I sí, confirmo que les patates a la churrusquera queden boníssimes!!!
Però el millor de tot del dinar va ser quan la meva MestraJedi Clara digué:

- Per què li dieu churrusquera quan es diu churrasquera
- Chu-rras-quera???!!!
0_0

Ara sí que sí, el Sr.Google sap què és una churrasquera i des de llavors recorro les botigues de cuina dels mercats i les ferreteries amb més solera per trobar-ne una i quan la trobi, ai quan la trobi...

Comentaris

Gemma ha dit…
ja ja ja... molt bona la història! Doncs jo no ho coneixia ni amb u ni amb a :)
A mi m'agrada molt la inducció, però tens raó que hem perdut moltes coses bones sense el gas...
dsdmona ha dit…
La meva mare l'utilitza per escalivar pebrots i fer carn.

I si les patates les fa de mort XD

D.
A mi m'hi agrada molt el pollastre i l'escalivada!

PTNTS
Dolça
Irisibula ha dit…
Gemma, així doncs estem igual... Aquestes coses que s'acaben descobrint sempre fan il·lusió.

Dsdmona, Dolça, certament per escalivar ha de ser el súmmum perquè les patates sabien a Glòria!!! :-)
Paula Carabias ha dit…
Hola!
Fa uns quants anys que et llegeixo, a tu i ta germana de fet, però mai havia deixat un comentari, avui m'estreno!!
Sempre et pots fer amb unes graelles elèctriques, pel que vei el sistema és el mateix. Jo les he provat per fer carn, el xai queda bonisssim :D
andreu.sanchez ha dit…
Hola,

Hem vist que tens moltes receptes! Et volem presentar la pàgina myTaste.cat, una comunitat on els bloguers de cuina catalans poden compartir totes les seves receptes, segur que els usuaris gaudiran molt amb el teu blog!
Hem creat també un Top blogs de receptes on podràs trobar la llista de tots els blogs que ja s’hi han afegit, i també hi podràs afegir el teu. I no t’has de preocupar, perquè tot és de franc!

Quedem a la teva disposició!
Andreu
MyTaste.cat

Entrades populars