Pollastre rostit

Aquesta recepta és un clàssic de la cuina catalana i un clàssic dins del receptari de la meva germanet gran, l'Esther. Encara recordo el primer dia que la va cuinar quan vivíem juntes. És un dels plats que fan divendres...

Les quantitats depenen molt dels gust de cadascú i també de les persones que vinguin a dinar. Per a 5 persones, per exemple, jo compraria un pollastre de pagès d'uns 3 kilos. En aquest jo vaig comprar un parell de quarts. També necessita 1 ceba per cap, 4 grans d'all, 3 tomàquets de penjar, julivert, vi ranci, brou clar, julivert, patates, sal i pebre.

Rostir el pollastre en una cassola, juntament amb les cebes, l'all picat i les patates tallades a daus i deixar que rossin. Quan estiguin rostits afegir el vi ranci i deixar reduir. Incorporar els tomàquets i deixar coure entre mitja hora i tres quarts. A mida que el rostit es vagi quedant sec caldrà anar afegint el brou que ha de ser calent perquè no baixi la temperatura de la cassola. S'ha d'anar comprovant el punt de cocció del pollastre perquè no quedi sec, però tampoc cru. A mida que les patates es vagin fent, s'aniran trencant deixant anar fècula que amorosirà la salsa.

Comentaris

Anònim ha dit…
Ostres teta, que guai aquestes receptes que vas posant, però de totes, em quedo amb els croissants, of course. Estic flipant que hagis pogut fer-los a casa, si és mega difícil! M'encanta aquest blog de cuina que has montat: les receptes, els restaurants recomanats, les botigues,... La veritat és que fa molta enveja, ja m'agradaria sapiguer cuinar com tu, jo no passo dels macarrons i l'ou fregit, és trist, ho sé.
Anònim ha dit…
no només no passes dels macarrons, sinó que a més no els fas per segona vegada, tal i com vas prometre y hasta aquí puedo leer... el guante ha sido lanzado!

Entrades populars