Bikini

El clàssic entrepà calent de pa de motlle amb pernil dolç i formatge és per a nosaltres un bikini. En castellà és un mixto. Fa un temps em vaig preguntar com és que nosaltres en deiem bikini i em vaig trobar amb l'anècdota que aquesta denominació va sorgir de la famosa sala musical de Barcelona, Bikini.

A la sala Bikini servien una variació del croque monsieur francès que és igual que el bikini només que porta beixamel per sobre i es gratina al forn.

Per a cuinar un bon bikini cal un pa de motlle consistent, pernil dolç i fomatge. Jo recomano formatges com l'emmental que es fonen molt bé. Mai faig servir tranchettes ni formatges semblants perquè li treuen tota la gràcia a l'entrepà. M'agraden molt fets a la planxa. Molt més que fets amb la sandwitchera, però és cert que es cuina molt més ràpid d'aquesta manera. Pero amb la planxa el pa s'escalfa sense quedar tan aplanat i deformat.
En tot cas, és un berenar boníssim.

Comentaris

Anònim ha dit…
amb un mai n'hi ha suficient...

Entrades populars