Pastís de noces, en conserva!


Sóc detallista de mena. M'encanta fer regals a la gent i sempre procuro estar molt atenta als gustos de tothom per encertar-la sempre. No perdono aniversaris, nadals ni ocasions especials, i a vegades no responc a cap festivitat, senzillament ho faig perquè sí.

Fa uns mesos vaig començar a organitzar una festa molt especial per celebrar un esdeveniment el meu casament, dut en la més estricta intimitat, però que volia compartir amb la família i els amics. 
Suposo que coneixeu la tradició de regalar alguna coseta als convidats, a mi m'encanta, però trobo que la majoria de vegades es regalen tonteries impersonals, triades entre moltes coses, i que tant podria ser allò com allò altre. I això sí que no.

A mi m'agrada obsequiar de manera molt personal i quan vaig començar a pensar què regalaríem als convidats, vaig donar voltes a moltes opcions, però finalment em vaig decantar per la idea que fa temps van compartir amb tots nosaltres els genials companys de La cuina vermella: pastissos en pots de conserva.

Tot i que pot semblar una mica aparatós, en realitat és ben senzill de fer: una bona recepta de bescuit i uns pots (el del chino ja serveixen, la mida segons us convingui, jo la vaig determinar segons si era per una persona, dues o famílies). La recepta que jo vaig triar és una molt fàcil de fer de bescuit de cacau, necessitareu:

4 ous - 125ml de llet - 125ml d'oli - 200 gr de cacau en pols - 
200 gr de farina - 3 culleradetes d'impulsor - 125gr de sucre

Bateu els ous i el sucre fins que agafin un color pàlid i doblin el seu tamany. 
A poc a poc, afegiu l'oli i la llet procurant.

Barregeu la farina, el cacau i el llevat, aboqueu la barreja humida 
i integreu tot el conjunt amb força i ràpidament, perquè no surtin grumolls.

Ja només caldria abocar-ho a un motlle i posar-ho al forn, 
prèviament escalfat a 170 graus, durant una hora.

Si feu servir els pots, compteu que cal estirilitzar-los prèviament. 
Jo ho vaig fer bullint-los en aigua, però els vermells donen l'opció de rentar-los 
al rentavaixelles i quan els treieu ben calents, abocar-hi la massa.

Ho enforneu, i depenent del tamany de pot trigarà més o menys. 
Els que jo vaig escollir de mig litre van estar llestos en una mitja hora, 
però aneu controlant.

Quan els treieu, vigileu que cremen una barbaritat, els tapeu i gireu-los tot seguit. 
Quan siguin freds, enganxeu l'etiqueta i llestos!

La nostra amiga Elisabet ens va enviar aquesta fotografia just abans de menjar-se'l!

Per les notícies que he rebut per part dels convidats, 
els pastissos de noces en conserva, van ser tot un èxit!!!

Comentaris

El cullerot Festuc ha dit…
M'encantaaaaaaaaaaaaa!!!! Quina currada et vas fer!!!! No m'estranya que sigués un èxit!!!!
Felicitats pel casament!!! :)
Petunets,
Eva.
Sílvia A. ha dit…
Quina idea més bona!!!!Ja estic pensant com la faré servir!!!
Felicitats!!!!
Gemma ha dit…
Felicitats!!! Ho portaves molt amagat, eh? ;)
Em sembla un detall molt original i segur que boníssims, els convidats devien quedar encantats amb el pastís!
Irisibula ha dit…
Gràcies per les felicitacions noies!!! Sí que ho portava una mica amagat, el nuvi que és molt discret! ;)
Us recomano que ho proveu de fer, el pot amb el pastís, i si us ve de gust casar-vos també, és clar, però com a mínim el pot té l'èxit assegurat, jajajaja! XD
bravecoast ha dit…
Em recorda la recepta del 'Brownie in a Mug'. Poses 4 cullerades soperes de farina, 4 de sucre, 2 de cacau en pols y una mica de sal i vainilla. Barrejes y poses unes 2 cullarades d'oli de girasol i 2 d'aigua. Una altre barreja i uns minuts al microones (puag ;D jajaj si vols mira de fer-lo al forn). I llestos.

El teu pastís de PUTA MARE :D encara tinc el pot com a record d'aquella nit tan fantàstica jajajaj
Irisibula ha dit…
I ese puag a qué viene bravecoast? No me da muchos ánimos para prepararlo pero lo intentaré... ;P
Cuinetes ha dit…
Iris!! Moltes felicitats!! No ho sabia pas que t'havies casat!!
Vem tenir la sort de que els amics de la Cuina Vermella ens regalessin un pastís en conserva fa un parell de Nadals i a part de ser una idea súper original estava boníssim! Segur que el teu era igual d'espectacular!
Molts petons i enhorabona!

Entrades populars