Mercats, cinema i sushi


Aquest darrer cap de setmana vaig poder gaudir de dos dies 100% gastronòmics gràcies a dues cites ineludibles per als amants de la gastronomia: el Mercat de Mercats i el Film and Cook Festival.

El Mercat de Mercats ja el coneixeu, oi? Una gran festa dels productes i la gastronomia a Barcelona, organitzada amb parades, a mode de fira, on anar tastant i descobrint productes, receptes, tècniques... Una meravella. M'hi vaig passar divendres al matí, a fer una visita ràpida i gràcies que se'm va ocórrer perquè dissabte era una autèntica bogeria de gent! Us recomano molt que llegiu la crònica i mireu les fotos de l'Antonella, les dues vam quedar encantades amb els ous a baixa temperatura, escumós de patata, migas d'all tendre i pernil de gla... nyam!

Diumenge, el vaig dedicar al Film&Cook Festival. L'any passat no vaig poder assistir i no volia tornar-m'ho a perdre. Un festival de cinema i gastronomia on gaudir de pel·lícules i documentals que difícilment podrem visionar a les sales comercials, amanit amb demostracions de xefs d'alta cuina i tallers infantils per als que tingueu canalla.

Vaig triar dos films que tenia moltes ganes de veure. El primer Japan: Fascinating Diversity un recorregut del xef Josep Barahona per la regió de Tohoku, la més afectada pel terratrèmol i tsunami el 2011. Es mostra la situació de la zona, els restaurants més representatius i els productes típics de la cuina de Tohoku. 
El segon és Jiro, dreams of sushi un documental sobre Jiro Ono considerat el millor xef de sushi del món, del restaurant Sukiyabashi Jiro, situat a una estació del metro de Tokyo. Tot el film és una de la seva vida, feina, família i la perfecció de, podríem dir, la seva obra. Una delícia.

Com veieu em vaig centrar molt en la gastronomia japonesa, des que vaig tornar del Japó que encara no hi deixat de pensar. Us dec la crònica del viatge, a veure si m'hi poso... :)

Comentaris

Entrades populars