Dolços colombians


Si fa uns dies us deia que una de les coses que més m'agrada és fer regals i detallets, us imagineu que també m'agrada rebre'ls, oi? Exactament! I com que els amics i la família saben de la meva dèria gastronòmica, tot sovint quan marxen de viatge em porten menges o begudes del lloc que han visitat.

I el meu cunyat postís no s'ha oblidat pas de mi durant el seu viatge a Colòmbia i m'ha portat un assortiment de dolços típics de la terra, alguns força difícils de trobar al nostre país.


Com veieu a la foto superior, em va preparar un assortiment de dolços força curiosos:

1.- El PAPELÓN, o panela, és un bloc fet a partir de suc de canya de sucre que s'ha cuit a temperatures altes per augmentar la densitat de la melassa, s'ha enmotllat o deixat assecar perquè es solidifiqui. Es fa servir com a edulcorant de begudes a base d'aigua o llet i com a base dolça de moltes postres.

2.- La DULCERÍA és l'equivalent a la nostra rebosteria. Són petits dolços a base de panela, sucs de fruita i trossos de fruita. No apte per a les persones que no siguin addictes al sucre, el seu contingut a la dulcería és extremadament alt.

3.- i les HORMIGAS CULONAS són les més exòtiques de l'assortiment. Una varietat de formiga certament gran, amb el tòrax força voluminós, les preparen treient el cap, les potes i les ales, i es salten a la paella afegint unes gotes d'aigua amb sal. I pel que fa al sabor -sí, les he tastat- és força insípid, tot i que de tant en sortia alguna de rància.

Què us ha semblat aquest gran detall? Vosaltres sou dels que tasteu coses diferents i exòtiques?

Comentaris

Entrades populars