Pa de plàtan i pera

Anar al mercat sense saber ben bé què compraràs, guiant-te per les ofertes i la disponibilitat dels productes és tota una experiència, i de les bones. I un cop trobes el producte que t'agrada què hi ha millor que pensar què en faràs? Doncs ja vaig trobar a mercat unes peres i uns plàtans preciosos i quan en vaig tenir de ben madurs vaig pensar de fer-ne un pa menjat com si fos un plumcake.

400 gr de farina - mig sobre de llevat - 1/2 culleradeta de bicarbonat - 1 culleradeta de sal - 2 culleradetes de canyella en pols - 75 gr de nous picades - 130 gr d'oli vegetal - 3 ous batuts - 400 gr de sucre - plàtans i peres ratllats (calcular uns 400 gr) - 1 culleradeta d'essència de vainilla

1.- Escalfar el forn a 180ºC i preparar un motlle amb mantega i farina, o com vosaltres ho feu, jo utilitzo el "Bake Easy!"

2.- Barrejar els ingredients secs: farina, llevat, bicarbonat, sal, canyella en pols, dins d'un bol gran. Barrejar les nous amb un parell de cullerades de la barreja de farina, remoure bé fins que quedin ben enfarinades i barrejar-ho tot amb la barreja d'origen (com es pot explicar aquest pas sense repetit tants cops barreja o barrejar?)

3.- En un altre bol, barrejar els ous, l'oli, el sucre i l'essència de vainilla. Afegir-hi la fruita, que pot ser ratllada o feta puré. Jo vaig ratllar les peres i xafar una forquilla el plàtan. Les proporcions de fruita variaran segons la que us agradi més. Remoure bé, fins obtenir una massa ben homogènia.

4.- Afegir la barreja de fruita a la de la farina i anar removent suaument fins que les dues masses s'integrin. Posar-ho dins del motlle ja preparat i enfornar fins que el pa de pessic sigui dauradet i quan el punxeu comproveu que està cuit. A mi em va trigar uns 40 minuts, però dependrà de la potència i la mida del forn.

5.- Deixeu-lo refredar uns minuts abans de desmotllar i aprofiteu la tardor per menjar-ne un tros acompanyant un te tan aromàtic com el vostre de pa de plàtan i pera!

Comentaris

Mercè ha dit…
Iris, t'ha quedat molt bé! Aquest pa és semblant al típic banana bread?
Gemma ha dit…
Je je je, em sembla que si busqués quina és la paraula més repetida al meu blog seria: BARREJAR!
Els pans tipus cake m'encanten, són ideals per esmorzar i admeten mil variacions... amb un rajolí de xocolata desfeta per sobre són deliciosos!
La cuina vermella ha dit…
Quanta raó tens, alhora d'escriure la recepta sempre tenim la sensació que ens manca vocabulari!
En fi, si després de barrejar tant et surt aquesta meravella, val la pena repetir el terme unes quantes vegades!
Anònim ha dit…
Hola Iris!!!! A una llaminera com jo no se li pot passar de probar de fer aquest pà!!! Ummmmm, la fruita i la xocolata és una barreja magnifica!!!! Estàs feta una artista!!!!!
CRIS ha dit…
Ostres peres i plàtans, ha d'estar bo per força i ja no et dic amb el xocolata per sobre.
Ptnts
xaro ha dit…
Barreja, barreja i torna a barrejar que, si com diuen els vermells, al final surt aquesta delicia val la pena!!
Una abraçada
Anònim ha dit…
Muy buena pinta...
Felicidades por el blog, te agrego a mis favoritos!!

Saludos,
Jorge
http://pocohecho.wordpress.com/
Mietta ha dit…
se ve muy bueno este biscocho, voy a probar esta receta.

Entrades populars