Tonyina semicrua amb reducció de vinagre de Mòdena i amanida de maduixots

L'altre dia em vaig passar per La Sirena i vaig descobrir que tenien uns daus de tonyina congelats que són perfectes per fer la tonyina semicrua, ja que per la forma que tenen són molt bons per controlar la seva cocció.

daus de tonyina congelada - fulls d'enciam i espinacs frescos - maduixots - vinagre de Mòdena

1. Començar a fer la reducció de vinagre de Mòdena posant el doble de la quantitat de vinagre que volguem obtenir un cop feta la reducció. Jo volia obtenir 100 ml, per tant vaig posar en un cassó al foc 200 ml de vinagre. Triga uns deu minuts a foc lent.

2. Un cop aconseguida la reducció, posar una paella al foc i quan sigui calenta posar-hi unes gotes d'oli i els daus de tonyina. Coure per cada costat uns 4 segons i anar canviant de costat. Així quedarà ben feta per fora i crua per dins.

3. Acompanyar amb unes fulles d'enciam i espinacs amanides amb els maduixots i una mica de la reducció, o qualsevol altra vinagreta que us vingui de gust.

Comentaris

Anònim ha dit…
Mmm, qué curioso lo de los maduixots, ¿no? Pero el atuncito con la reducción de módena debe de estar bien buena; a mi me encanta con salsa de soja, que también tiene un sabor fuerte :)
Irisibula ha dit…
no lo he probado nunca con salsa de soja ibán, pero lo haré a ver que tal.

Entrades populars