Pizzeria EST! EST! EST! i Pizzeria Da Baffetto: Menjant per Roma (III)

Les pizzes són el que més hem menjat a Roma perquè és molt fàcil accedir-hi. Les pots menjar al taglio per multitut de locals per la ciutat o entaulats en restaurants més o menys correctes i en d'altres excepcionals i a bon preu. Els nostres favorits són aquests:

Diuen que és la pizzeria més antiga de Roma. Fa més de quatre generacions que la regenta la mateixa família i això és nota en la decoració i distribució del local que data del 1920. Cuinen pizzes de tradició napolitana de altíssima qualitat i això es nota. Les cues a l'entrada del restaurant són ben llargues a partir de les 20 hores, per això nosaltres ens hi vam plantar a quarts de vuit després d'una bona passejada i amb la gana ben oberta.

Mentre jo demanava les pizzes i la beguda (pel viatge vaig haver de refrescar l'italià après a l'institut) l'Advocat no parava quiet mirant a totes les taules pensant en tot el que endraparia i just quan jo acabava de parlar amb el cambrer es va fixar en una croqueta gegantina que van portar a la taula del costat, ràpidament em va tallar i em va suplicar que en demanés una per nosaltres. Dit i fet, la vaig buscar a la carta i em va fer gràcia el nom: crochetta, clavadet al nostre. Ben grossa i daurada però amb una diferència amb les nostres: està feta de puré de patates espès i compacte perquè sigui més fàcil arrebossar i fregir. Era boníssima!

aquesta és la clàssica capricciosa que jo em vaig demanar

l'Advocat que és un boig de les calzone tenia molt clara la seva decisió, però es va trobar amb una sorpresa, agradable, al descobrir una nova recepta, la tradicional, amb una massa més propera al pa, de mantega, enrotllada en forma de croissant i farcida amb pernil, orenga i mozzarella. Una autèntica pizza bianca

Pizzeria EST! EST! EST!
Via Genova, 32
Tel. 06 488 11 07


La Da Baffetto és una de les pizzeries més famoses de Roma. Disposen de dos locals molts propers l'un a l'altre i a la Piazza Navona. Són una institució a la ciutat i si no arribeu gaire d'hora haureu d'esperar una llarga cua al carrer. Les taules estan juntes en línia, en plan menjador, i són poques les preparades per a dues persones, en plan romàntic, així que cal fer gana ben aviat. Les pizzes que preparen són de massa extra fina, ben cruixents i generalment blanques (cobertes de mozzarella i prosciutto), tot i que en cuinen de totes classes i si vols, personalitzada i tot.


Un litre de coca-cola era més barat que dues llaunes, i ens hi vam llançar i a sobre envasada en ampolla de vidre

l'Advocat atacant una pizza amb tomàquet, mozzarella, salsitxa, ceba i pernil

i jo fent lo propi amb una especial Da Baffetto: tomàquet, mozzarella, ceba, pernil, ou, xampinyons i pebrot vermell

PIZZERIA DA BAFFETTO Via del Governo Vecchio, 144 (només de 18-1h) Piazza del Teatro di Pompeio, 18 (12-15h i 18-1h)

I no va arribar als 20€ en els dos casos així que apunteu les adreces d'ambdós restaurants!

Comentaris

La cuina vermella ha dit…
Pero mare meva! quin viatge i quines pizzes i quina manera de menjar i de disfrutar. Enhorabona i que en pugueu fer-ne forces.

Per cert, ens ha agradat molt la samarreta de l'advocat! molt xula.
No sé si ja esteu per aqui, sinó és així: Bona tornada!
Salut i s'ha acabat el bròquil!
Gemma ha dit…
Iris, amb aquestes pizzes i gelats, us haureu hagut de posar a règim a la tornada, no?
Quina enveja que ens feu amb aquest viatge ;)
bravecoast ha dit…
¡mecagüendios ESTO SI SON PIZZAS!
Anònim ha dit…
No existeix cap adjectiu que descrigui el gust tant espectacular de la calzone de la pizzeria EST!, EST!, EST! I el local també val la pena veure’l.

D’altra banda, les pizzes del Panella eren un altre estil, eren tant suaus que es desfeien a la boca. Quina gana m’està entrant...
Judith ha dit…
D'aquí un parell de setmanes més o menys farà un any que vaig estar a Roma i la veritat és que va ser i serà un dels millots viatges que hauré fet en la meva vida.
M'ha agradat veure el que has dit de la "Pizzeria EST! EST! EST!" doncs nosaltres també hi vem anar a sopar i un parell de vegades. El menjar, el servei, l'ambientació... ens vam sentir tan agust que vam voler tornar-hi :)
I de fet, ho recomano a tots els que hem diuen que se'n van a Roma jajaja
Només volia comentar-te això. Que vagi bé!

Yuna.
Irisibula ha dit…
Judith, què bé que t'agradés i que m'ho hagis escrit al bloc. Es fa difícil fer recomanacions de restaurants perquè els gustos són tan subjectius que sempre penso que algun dia algú m'escriurà dient-me "quina porqueria de recomanació", però de moment encara no ha passat!!! Jo ja em moro de ganes de tornar a Roma, noia... Gràcies per la visita i el comentari!

Entrades populars