Espaguetis amb llimona

Vaig trobar aquesta recepta a un número de Descobrir cuina, tot i que ara no recordo el número concret (el vaig agafar en préstec de la biblioteca). Em va semblar que era força curiós que la llimona fos un ingredient principal i no tan sols un amaniment. Va sortir publicada a la secció La nevera de... on s'entrevista a personatges rellevants de la societat que expliquen la seva relació amb la gastronomia i aporten una recepta que els hi agrada especialment. En aquest cas la recepta és d'en Francesc Escribano, director de Televisió de Catalunya.

320 gr d'espaguetis - 160 gr de parmesà ratllat - 2 llimones - 4 dl de nata líquida - nou moscada - sal

1. Poseu al foc una olla amb aigua abundant i un pols de sal. Quan arrenqui el bull, afegiu-hi els espaguetis. Han de quedar al dente.

2. Poseu en un cassó el suc i les raspadures de les llimones a reduir. Quan s'hagi evaporat la meitat del suc, afegiu-hi la nata líquida, un pols de sal i un xic de nou moscada ratllada. Deixeu-ho coure 2 minuts.

3. Tireu-hi els espaguetis ben escorreguts i deixeu-los-hi coure 2 minuts més.

4. Serviu-los abans que es refredin amb el parmesà ratllat pel damunt.

Comentaris

ChetoCheta ha dit…
que buena pinta tienen estos espaghettis!!!
Anònim ha dit…
Boníssims, la llimona els hi dóna aquest punt àcid que els fa molt frescos i lleugers
Unknown ha dit…
ostres acabo de descobrir el teu blog! ES FANTASTIC una altre blog culinari català :D
gemma ha dit…
És una recepta que fa temps que tinc pendent, però no m'acabo de decidir... mai trobo el moment...

Entrades populars