Cuina de Nadal (III): Buche de Noël

Sempre havia tingut ganes de provar de cuinar aquestes postres tan nadalenques i tradicionals. És difícil. Vaig haver de fer 4 pa de pessics diferents fins aconseguir la textura ideal per enrotllar-lo, però el resultat va ser espectacular!

150 gr de farina 150 gr de sucre 4 ous 100 gr de mantega ratlladura de llimona per a la xocolata: 500 gr de xocolata 75 gr de sucre 250 gr de nata líquida 50 gr de mantega

1. Per fer el pa de pessic foneu la mantega. D'altra banda, bateu els ous amb el sucre, incorporeu-hi la farina a poc a poc fins que quedi una crema i per últim afegiu-hi la mantega fosa i la ratlladura de llimona.
2. Esteneu la massa sobre un paper de forn amb una espàtula, formant una capa fina. Poseu-la al forn a 160ºC durant uns deu minuts, vigilant que no es faci massa per tal que després es pugui enrotllar fàcilment. És vital que no es dauri. Estendre una làmina de paper vegetal on s'aboca el pa de pessic i enrotllar-lo quan encara era calent. Deixar-lo reposar en aquesta posició.
3. Fondre la xocolata al bany maria. En una cassola porteu a ebullició la nata líquida, afegiu-hi el sucre, remeneu-ho i incorporeu-hi la xocolata a poc a poc fins aconseguir una crema espessa. Un cop s'hagi amalgamat, poseu a refredar a la nevera.
4. Distribuïu la meitat de la crema per sobre de la massa de pa de pessic, estenent-la bé. Enrotlleu la massa a poc a poc, formant el tronc arrodonit, i feu-la rodolar.
5. Per fer la cobertura, unteu la part exterior del tronc amb la resta de la xocolata. Ajudeu-vos d'un ganivet per tal d'aconseguir la textura d'un tronc.
6. Finalment, posseu el tronc de Nadal en un plat dins del congelador i deixeu-lo fins que la xocolata de la cobertura sigui dura.

Jo he decorat la Buche de Noël amb fruites vermelles i amb un estel fet amb la crema de xocolata que em va sobrar i un tallapastes; el toc daurat és un colorant que es pot adquirir a les pastisseries i que queda molt maco. Guardeu paciència i proveu de fer-ho algun dia!

Recepta de Begoña García al llibre publicat per La Vanguardia La Cuina de Nadal: Plats de festa.

Comentaris

Unknown ha dit…
coi com pot ser que no tinguis cap comentari amb aquesta BUCHE tant IMPRESSIONAAAAANT! CARAAAI pero si es geniaaal ;-)

Com a bona franceseta que sóc, volia fer-ne un, però he estat de baixa totes les vacances :( de totes maneres, no ho descarto fer-ho un dia d'aquests....
Irisibula ha dit…
hola Cristina, moltes gràcies pels teus comentaris. Jo ja coneixia el teu bloc, però sóc una mica tímida i em costa deixar comentaris, però te'n posaré un!!!

Que una francesa afalagui la meva buche és genial! Em va costa fer-la i vaig estar a punt de rendir-me però a la quarta la vaig encertar!
gemma ha dit…
Només una paraula: ESPECTACULAR!

Entrades populars