HEMC#12 Meshaka

Vet aquí la meva contribució al HEMC#12 amb les albergínies com a ingredient central. Val a dir que aquest és un vegetal força complicat ja que normalment jo sempre l'he vist i menjat o farcit o en forma de pastís o lassanya vegetal, per tant no he volgut menjar-me gaire el cap i he optat per fer un pastís d'albergínies típic d'Egipte, la Meshaka.

És quasi idèntic a la musaka grega o turca i és que és un plat molt típic de la zona mediterrània. La gràcia d'aquesta versió egípcia és la barreja d'especíes amb la que es condimenta la carn picada i la beixamel. En el meu cas jo he volgut fer una versió més catalana i he barrejat la carn picada amb farigola i uns daus molt petits de fuet. A la beixamel hi vaig afegir un polsim de nou moscada i un altre de canyella que li donava un aroma encisador.

La meshaka abans d'entrar al forn...

Rentar i tallar les albergínies a rodanxes d'un dit de gruix, posar sal i deixar sobre una reixeta perquè deixin anar aigua i amargor. Mentrestant sofregir ceba, pastanaga i la carn picada. Afegir les espècies escollides i fora del foc barrejar amb els dauets de fuet. Pasar les rodanxes d'albergínia per la planxa (també es poden fregir) i començar a muntar capes: una d'albergínia, una de carn picada, una de formatge feta ratllat (jo no en vaig trobar i vaig escollir mozzarella) fins a omplir un motlle. Abocar la beixamel i enfornar durant 10-15 minuts amb el gratinador engegat.

Bon profit!

Comentaris

Entrades populars