Arròs brut de carxofes

 Un dels valors afegits d'anar a mercat és xerrar amb les paradistes. No falla, sempre m'acabo emportant algun producte que desconeixia o una curiositat que no sabia o una recepta nova. La darrera vegada va ser a la parada d'aviram on em vaig emportar uns fetges de pollastre per fer un arròs brut, com em va suggerir la mestressa.
L'arròs brut és un plat típic de Mallorca on l'arròs es cuina amb verdures, carn i espècies. El seu nom ve donat pel color fosc que tenyeixen les espècies així com una picada feta amb fetge que s'afegeix al final de la cocció. Més que engrescada em vaig disposar a seguir la base de la recepta facilitada. El resultat, a casa va encantar a pare i fill, però he de dir que vaig obviar la dada de la picada de fetge...


1 tassa d'arròs per persona
1 cs de saïm
1 tomàquet petit
carxofes
salsitxes de porc
fetge de pollastre
2 tasses de brou de pollastre per persona
1 grill d'all
julivert
safrà
1 rajolí de brandi
sal
Sofregiu les salsitxes tallades petites amb oli i saïm. Un cop daurades, afegiu el tomàquet ratllat i deixeu que s'evapori l'aigua. Afegiu les carxofes netes i tallades (a quarts o meitats segons el tamany) i l'arròs i remeneu perquè absorbeixi bé el sofregit. Afegiu el brou calent i caure a foc lent 18 minuts. Uns cinc minuts abans que estigui llest ll'arròs, afegiu la picada feta amb el fetge fregit del pollastre, l'all, el julivert, el safrà i el brandi. Si cal, rectifiqueu de sal.

Comentaris

Entrades populars