Bundt cake de xerigot

“La señora Meier vivía preocupada. ¿Saldría el sol o nevaría? ¿Le habría puesto suficientes pasas al pastel? ¿Tendría suficiente abrigo para el invierno? Afortunadamente, el señor Meier siempre le daba, en estos casos, un té de menta.” -- ERLBRUCHT, Wolf. La señora Meier y el mirlo. Barcelona: Libros del Zorro Rojo, 2012.



Fa unes setmanes, dominada per la ‘síndrome del niu’, em vaig enfilar a una escala i vaig endreçar un dels armaris més alts de la cuina. Allà hi vaig trobar un motlle de bundt cake de Nordic Ware encara pendent d’estrenar. Ràpidament em vaig recordar de la coberta de l’àlbum La señora Meier y el mirlo.
*
A l’agafar-lo em vaig adonar que el meu admirat Wolf Erlbrucht va dibuixar a la senyora Meier amb el bundt cake primigeni, un kugelhopf. Una massa dolça llevada amb panses a l’interior típica del països centre europeus que es cou en uns motlles estriats de ceràmica.
*
L’aparició dels ‘bundts’ actuals es produeix a mitjans del segle XX quan un grup d’immigrants jueves europees de Minneapolis demanen a la Nordic Ware que produeixi uns motlles d’alumini que reprodueixin els canals dels tradicionals kugelhopf.
*
De receptes de ‘bundt cakes’ n’hi ha un munt però jo en vaig triar una que contingués xerigot (‘buttermilk’), ja que en tenia molt després d’haver quallat llet fesca per fer-ne quesada, i creia que aquest ingredient em proporcionaria la subtilesa del kugelhopf primigeni. La receta de la @bearoque va resultar infalible i el meu primer ‘bundt cake’ va resultar tot un èxit!!!

Comentaris

Entrades populars