Operació "rollito primavera"


Una de les coses que més m'intrigaven d'estar embarassada era el tema dels antulls o desitjos. La meva germana m'havia explicat que durant el seu embaràs no parava de tenir-ne, un darrera l'altra. D'altres companyes de feina m'havien explicat que unes sí, però d'altres res de res.
Diuen que aquests desitjos es poden presentar en qualsevol moment del dia, sense previ avís, per exemple de matinada per alguna cosa dolça perquè a les embarassades ens baixa la glucosa a aquestes hores de la nit; que pot ser fruit de l'activitat cerebral que rep els impulsos nerviosos de l'úter que es troben a la mateixa zona que regula el gust; o pel còctel bestial de les hormones que ens torna una mica boges a quasi totes.

Durant el primer trimestre no en vaig tenir perquè em va coincidir amb l'estiu i com la calor m'afecta molt negativament al sistema digestiu, pràcticament només m'alimento de sucs, batuts i cremes fredes. Fins i tot em vaig aprimar tres quilos! Però va ser baixar una mica la temperatura que em va venir com una ànsia per menjar-me uns rotllets de primavera completament demencial. Sense cap explicació que li pogués donar a l'Advocat, perquè a més a més em venien de gust aquells greixosos que fan als restaurants xinesos més decadents.

L'únic que em frenava era la possibilitat que vés a saber tu el que porten aquests rotllets de primavera decadents afectés al pobre petitó, que tot just s'estava desenvolupant neurològicament. Així que no en vaig comprar cap, però no me'n vaig estar perquè a casa tenim un receptari de cuina xinesa que no ens ha fallat mai i tenia la recepta dels rotllets: Recetario de cocina china, de Miguel Shiao.
Us la passo per si alguna de vosaltres també li venen de gust!

Per a la pasta dels rotllets:
2 ous (un per fer la massa i l'altre per tancar els rotllets quan els farcim) - 1/8 de quilo de farina - 1/5 part d'aigua amb una mica de sal
(si us fa mandra, podeu comprar la massa feta a una botiga oriental)

Es prepara una massa amb la farina, l'aigua i la sal, que tingui consistència com de farinetes. Coeu cullerots de massa a una paella calenta, com si fossin crêpes.


Per al farcit:
1/2 quilo de: mongeta verda, pastanagues, col... qualsevol combinació de verdures de temporada que us vingui de gust - 1 ceba - 1/4 de quilo de carn (porc, pollastre, pernil dolç... també a gustos)

Talleu les verdures i la carn a tires.
Salteu les verdures i la carn que escolliu amb un wok, o en una paella si no en teniu. Comenceu per les verdures que necessitin més temps de cocció i acabeu amb la carn, si és que decidiu posar-ne.
Un cop teniu el farcit, deixeu-lo refredar una mica.
Farcir les rodanxes de massa i tanqueu-les com si fossin paquetets, pintant les vores amb ou perquè quedin ben enganxades.
Fregiu els rotllets en oli ben calent i serviu amb salsa agredolça, que es pot trobar a qualsevol botiga oriental.

No és gaire diferent de fer les nostres tradicionals crestes, pel que fa al temps i als procediments que implica, i escolta, patxoca en fan! :-)
Per cert, finalment fa unes setmanes, l'Advocat em va comprar els autèntics i llardosos rotllets de primavera de restaurant xinès i he de dir que vaig passar una nit ho-rri-ble... Crec que aquest desig ja no el tindré més!

Comentaris

BakeOrDie ha dit…
No conocía esta masa!Yo cuando los hice los preparé con unas obleas de arroz que compré en un supermercado asiático. Probaré a hacerlas a ver que tal, parecen muy fáciles!
Irisibula ha dit…
Sí, yo también he utilizado esas obleas y van muy bien. Pero me ha parecido interesante colgar la receta de la masa por si alguien se anima... :P

Entrades populars