Las 4 Efes


Un dels pilars barístics de l'entorn de la biblioteca on treballo és el 4 Efes (situat al c/Segismon, 10) . Quan vaig incorporar-me al meu lloc de treball en el torn de cap de setmana, ja fa 6 anys (!!!), elJefe de laBanda de la que després vaig passar a ser-ne membre, em va indicar que els diumenges els quatre integrants d'aquest torn, a quarts de 10 esmorzaven una bomba al 4 Efes. Òndia! vaig pensar, però ràpidament em vaig afegir a la tradició.
Uns 9 mesos després, vaig deixar el torn de cap de setmana per incorporar-me al torn de tarda i els membres de laBanda vam passar a consumir la bomba els dijous al matí, que és el dia que treballem matí i tarda.


Però no només fan bombes al 4 Efes, tenen una variada carta d'entrepans i tapes. Alguns dels seus bàsics per esmorzar o berenar, i els que més triomfen entre els bibliotecaris són:


L'entrepà de pit de pollastre a la planxa amb all i julivert. Mare meva, està boníssim. I com que és pollastre a la planxa, obvies les dimensions que té la criatura i penses, "és molt sa aquest entrepà". Sí, però poder ho seria encara més si en mengessis la meitat de la meitat... :-)


L'entrepà que lidera el costat fosc de la força al 4 Efes és el de calamars amb maionesa. Oleeee. És molt bo perquè els calamars són molt bons. Estan cruixents i acabats de fer i això es nota. No és el típic entrepà de calamars que sembla que està farcit de gomes d'esborrar.
Aquesta opció és molt pròpia de les tardes que ja passes de tot i cremes els cartutxos que et queden. Difícilment pots sopar en arribat a casa.
Durant un temps, vam tenir una falera important per l'entrepà de seitons en vinagre, però així com va sorgir també va desaparèixer.

Doncs apa, ja teniu una altra opció per venir de bars al Carmel. Diria que ja és la tercera després del Bar Casa Carmona i el Bar Sevilla, però no serà la darrera, aviso. Que el barri dóna per a molt.
Jo me'n vaig a esmorzar que avui estic al torn de cap de setmana. Ai, qui fos la Comtessa Vídua de Grantham i no saber què són els caps de setmana...

Comentaris

Gemma ha dit…
Et menges aquesta bomba a les 9:30 del matí???? je je je...
Té una pinta boníssima!
Irisibula ha dit…
Sí, Gemma, fins ara me la menjava. És un ritual que no es pot saltar, si ho fas et converteixes en un heretge. El darrer cop, però, vaig tenir una cremor tan gran per l'embaràs que crec que passarà un temps fins que ho torni a intentar... XDDD

Entrades populars