Menú d'Any Nou

Aquest Nadal, amb l'embaràs, ha estat un dels més frugals que recordo. Com que de seguida m'omplo semblo més un ocellet que una embarassada, però bé no em preocupa perquè el bitxet creix imparable així que aquest embaràs-operació biquini no m'està anant gens malament.
Però les èpoques nadalenques m'agraden especialment també per les menges que només fem o trobem en aquestes dates, així que per menjar segons què hauré d'esperar un any sencer...

Normalment sempre m'encarrego de cuinar alguna cosa per als diferents dinars o sopars familiars, però enguany no m'han deixat, diuen que les embarassades hem de descansar, però per Any Nou vaig aprofitar per cuinar alguna coseta més especial per al meu Advocat i cuinar per dos tampoc no és gran cosa, oi?


De primer plat vaig cuinar un galet de Nadal farcit, però diferent. Abans ja n'havia fet d'aquests galets farcits (com aquests de formatge) donat que són un bon recurs per aprofitar les restes de que es van acumulant dels grans àpats nadalencs. Aquest cop, però, disposava d'uns galets gegants, però gegants de debò, que compra la meva sogra per Nadal. Són tan grans que amb un ja omples tot un plat. Degut al seu tamany vaig pensar que seria bona idea farcir-los d'ou poché. 
Per aconseguir-ho, vaig coure els galets 3/4 parts del temps que necessiten per ser al dente (uns 15 minuts), ja que en aquest moment ja han crescut força però encara mantenen prou rigidesa per ser manipulats. Llavors els vaig omplir amb un ou dels petits-mitjans cru, vaig embolicar el galet amb paper film ben tibat perquè no es sortís l'ou i ho vaig tornar a posar a l'aigua bullent uns 3-4 minuts més. Això fa que el galet s'acabi de coure i la clara de l'ou emboliqui el rovell dins del galet. 
Per servir-lo vaig emplatar un galet per persona i abocat el caldo pels costats. Quan punxaves l'ou, regalimava el rovell i al barrejar-ho amb el caldo el gust era espectacular!


De segon vaig cuinar un plat que havia clinxat feia una setmanes al programa Taula Reservada de BTV. Si no el coneixeu us el recomano especialment. Es dediquen a visitar les cuines de diferents restaurants de Barcelona on els seus cuiners preparen i expliquen dues receptes de la carta perquè ho puguem fer a casa. Cada cap de setmana me'l miro i si per qualsevol cosa no en puc estar pendent, llavors me'l miro a la xarxa.
La recepta és una tatin de poma amb filet de porc del Restaurant Tragaluz que vaig adaptar canviant la base de pasta fullada per un rösti de patata i salsejant el filet de porc amb suc del rostit de Nadal. 
És un plat prou fàcil de fer i la combinació del porc amb la poma és bestial. Aquest plat va triomfar i molt!


Per postres volia fer unes trufes, però el meu cunyat per Cap d'Any en va comprar unes quantes de força grosses a la Pastisseria Carrió i com que no ens les vam acabar, les vam endrapar al dia següent.
Què us ha semblat aquest menú? A nosaltres ens va agradar molt...

Comentaris

Lídia ha dit…
quin bon menú.....
Gemma ha dit…
Flipo amb la recepta del galet farcit, m'encanta!!!!!!
Recepta directe a pendents, la trobo molt original i molt adequada pel Nadal.
Irisibula ha dit…
Gràcies Lídia i Gemma pels vostres comentaris. La veritat és que això del galet va ser tot un descobriment, cal polir la tècnica una mica més, però... :-)

Entrades populars