Quarts de taronja per a la meva mitja taronja

Crec que encara no havia parlat del programa que va estrenar enguany Barcelona Televisió sobre rebosteria. Es diu "La vida en dolç" i està dedicat majoritàriament al boom de la rebosteria anglosaxona, a la seva presentació ho deixen ben clar: "Cupcakes, muffins, brownies… paraules que formen part de la nova rebosteria i que conviuen perfectament amb el pa de pessic o la coca de vidre. A La vida en dolç aprendrem a diferenciar-los, a cuinar-los i a donar-los un toc visual que els convertirà en unes postres irresistibles. La textura i la decoració són els millors aliats del sabor. A més, elaborarem les begudes o tes idonis per a acompanyar els pastissos que elaborem."
Segueixen l'estil que tan s'ha posat de moda: look retro, tonalitats pastel i personatges mooooolt naïf. És un estil que a mi em posa una mica els pèls de punta passada una estoneta, però com el programa dura només mitja hora, encara ho puc suportar. A més, els continguts són correctes i interessants, així que tampoc no vull criticar injustament... :) Podeu veure el programa els dilluns a 2/4 de 8 del vespre o per internet.

Doncs aquest darrer dilluns vaig poder enxampar els darrers minuts de programa i vaig trobar molt divertida una de les propostes que va cuinar la Renata (la presentadora), una gelatina de taronja servida en quarts de taronges. Com que m'agrada molt la gelatina i em va semblar una manera de presentar-la molt original, m'hi he animat. Això sí, he fet una (gran) variació en la recepta original, ja que jo no he buidat la taronja i he descartar la fruita sinó que n'he fet suc per afegir-ne la gelatina neutra tot seguit, mentre que al programa pel meu gust malbarataven la taronja fent servir gelatina amb gust de taronja. És una cosa que no he entès ben bé per què...


500 ml de suc de taronja - 1 sobre de gelatina neutra (10 gr aprox)

Talleu les taronges a la meitat. Les heu d'esprémer amb molt de compte. 
Heu de vigilar no fer malbé les "closques" per poder-les aprofitar per servir-hi la gelatina.
Barregeu la gelatina neutra en 100 ml del suc de taronja i poseu-hi la resta dins d'un cassó per portar a ebullició. Quan veieu que ja fa les primeres bombolletes, retireu i barregeu amb el suc que conté la gelatina.
Amb un cullerot, serviu la gelatina encara líquida dins les meitats buides de les taronges 
i poseu-les a refredar a la nevera. 
Quan comproveu que la gelatina ja s'ha solidificat, us les podreu menjar, però abans talleu les meitats a la meitat i us quedaran a quarts. Així la presentació serà molt vistosa i també més fàcil de menjar.

A casa van ser un triomf al 100%. Ràpid, senzill, fresc i molt sa!
Bon profit!

Comentaris

Entrades populars