Escudella de mongetes al #DijousTàper

Avui era el dia. Després d'unes quantes setmanes esperant, havia arribat el moment. Els dos membres del club #DijousTàper havíem de tastar la meva proposta i decidir si era digna d'ingressar en aquesta associació que s'han muntat el Javi i l'Esther, dos companys de la biblioteca que doblen torn els dijous alterns que jo no doblo. Però, ai las, que ambdós han decidit posar-se malalts el mateix dia i m'he quedat jo sola amb tres racions de la meva proposta: una escudella de mongetes del Ganxet que revifa només d'olorar-la!
Hauré de tenir paciència i esperar fins que arribi l'hora del meu proper examen. Avui, però, m'he aprovat amb nota! :) I ara afinem la gola i cantem l'escudella segons Joan Amades que vaig trobar al Gastromimix...

L'escudella per dinar,
menjar bo i sa, 
l'escudella al vespre
tira-la per la finestra.

Escudella per dinar
un gran menjar,
escudella per sopar
la pots llençar.

Escudella rescalfada
pel gat o per la criada.

Ni escudella sense tall,
ni amanida sense ceba
ni bona salsa sense all.


Ceba - pastanaga - patata - salsitxes de pagès - mongetes del ganxet - brou - farigola - sal

Com que les mongetes ja les teniu cuites, m'he pogut estalviar tenir-les la nit abans en remull. El brou també el tenia fet, per tant ha estat una escudella prou ràpida. 
He posat a sofregir a l'olla amb una miqueta d'oli, 3 salsitxes de pagès tallades a trossos. Un cop  daurades he afegit el brou calent, una ceba, una pastanaga i una patata pelades i tallades. Ho he deixat fins que les patates fossin ben cuites i just abans d'apagar el foc he afegit les mongetes ja cuites. 
He tastat per rectificar el punt de sal i he afegit una miqueta de res de farigola, per donar un puntet.

Era tan bona que he repetit. Em sap greu per vosaltres, Javi i Esther, que a sobre que esteu malaltons, us ho heu perdut...


Comentaris

bravecoast ha dit…
Jolines, aunque no estuvieran presentes ya solo por la pinta del plato te mereces el ingreso!
Gemma ha dit…
mmm... una escudella fantàstica pel fred d'aquests dies! Quin greu el Javi i l'Esther, s'han perdut un dinar ben o ;)
Irisibula ha dit…
bravecoast, yo también lo creo, pero mucho me temo que tendré que volver a pasar una prueba.

Gemma, llàstima per ells, però a mi em va caure del cel! :P

Entrades populars