l'únic i autèntic BUTIPÀ!

Aquesta història va començar quan l'Advocat em va demanar que li fes una hamburguesa i va resultar que teníem els panets però no pas l'hamburguesa i sí botifarra, així que va acabar sent botifarra dins de panets d'hamburguesa. Ens va fer gràcia, era bo i divertit perquè la botifarra es movia per tot arreu ja que el pa tenia forma rodona, és clar. Vam pensar que seria bo que fos una tradició futbolera (és que feien el Barça a la tele) així que vam rumiar un nom per batejar aquell estrany entrepà i pràcticament a l'instant vam pensar: BUTIPÀ.

Vaig penjar al bloc aquell nap d'entrepà i va resultar que l'Albert Muñoz de Thinkpoteito ho va veure. Cal dir que jo abans de penjar el nostre entrepà vaig veure que aquesta gent tan enginyosa havien inventat el fast food català, l'autèntic Butipà i ho vaig posar com a curiositat. A dos llocs diferents havíem pensat el mateix nom per al mateix concepte, l'única diferència és que el nostre entrepà certament és un nap!

L'Albert em va deixar un amable comentari al bloc i jo li vaig enviar un correu explicant-li l'anècdota. Ell em va convidar al seu estudi a tastar el Butipà i com comprendreu li vaig dir que sí. I no hi vaig anar jo sola, com a col·laborador actiu (abans més, certament) el Cesc també hi va venir. A més, és un gastrònom de primera amb molt de criteri.

L'Albert ens va explicar tota la història del Butipà.

I és que és tot un entrepà: amb pa de coca de Solsona, unes bones botifarres (la de tota la vida, però també d'escalivada, de bolets o de foie) i unes salses ben nostrades com el romesco o l'all i oli. És fàcil de menjar perquè el pots agafar amb un suport-embolcall que és un autèntic homenatge als draps de farcell, no us sembla?

Per què no menjar l'entrepà de botifarra de tota la vida evolucionat gràcies a l'enginy i al toc de la modernitat i el disseny, mentre mirem el futbol?
Per cert, mentre l'Albert ens explicava com va sorgir la idea, quines varietat tenien i altres detalls, jo escoltava atentament. El Cesc també, però el tio ja se n'havia fotut dos de Butipà. N'hi ha que en saben!!!

L'Albert i l'equip de Thinkpoteito van ser molt amables amb el Cesc i amb mi. Ens van convèncer de la qualitat de l'entrepà i ens van venir moltes ganes que el Butipà es comercialitzi i ens en poguem fotre un sempre que ens vingui de gust. Si en voleu saber més, feu clic aquí. Ep! i ja tenen grup al Facebook!

Comentaris

Anònim ha dit…
Uoooooooooooooooooh... el butipà està boníssim!!!
666_666 ha dit…
Es tractava de repartir les tasques, tu parlaves i jo menjava, i vaig parar a dos perquè no n'hi havia més que sinó hauria seguit!
Núria ha dit…
Hola Iris molt interessant l'entrada, una pregunta, on es pot menjar el butipà, perquè jo no ho he vist a cap lloc???
fins aviat
Anònim ha dit…
Doncs crec que en pots menjar a Cacvina, un poblet de Croàcia. Almenys això és el que diuen les llegendes... de mentres aquí a Catalunya n'em sentit a parlar però no l'hem pogut probar (com les promeses de l'Estatut..)
:D

Entrades populars