Bou a la Guinness del Cesc o Guinness Beer Stew

Després de les súper hallacas, torno amb una recepta tradicional a casa del Cesc. I dic que és tradicional perquè ell la cuina quan té gent a casa, quan és el seu cumple, vaja, en dates especials. I com no podia ser d'altra forma, porta cervesa. Es tracta d'un dels plats nacionals irlandesos, el Bou a la Guinness . I aquest cop ha fet fotos del procés! Mare meva, com s'està creixent aquest noi, que ja m'amenaça amb demanar-me royalties...

Nescessitarem bou - ceba - sucre - suc de taronja i ratlladura de la pell - nou moscada - farina - cervesa Guinness. Les quantitats són molt relatives, depén una mica del vostre nivell carnívor i cervesero. Les del Cesc són espectaculars: 5,5 kg de bou i 8 llaunes de cervesa.

A continuació la transcripció de la recepta que em va passar el Cesc i alguna aportació pròpia de la meva experiència: "Es talla el bou per estofar a daus, grans que els tindrem molta estona al foc, o sigui daus com punys, i els salpebrem".

"Els passem per farina barrejada amb nou moscada. A la paella o cassola o el que sigui amb una mica d'oli, volta i volta, que es tracta que agafin color per coure'ls bé després". Doncs això, que cal passar-los per la paella perquè es daurin una mica abans de sotmetre el bou a la cocció llarga. Jo m'hi vaig estar una estona perquè és clar, tots els daus no hi caben a la paella...

Reservem la carn

Ratllem la pell de la taronja, recordeu només la part taronja i no la blanca que és amargant, i en treiem el suc. M'encanta aquesta foto perquè s'aprecia quina cuina més maca i vintage que té el Cesc...

Tallem la ceba a juliana

"Amb tota la carn ja passada, s'agafa una altra cassola (o la mateixa, jo canvio) s'hi posa oli i ceba tallada fina i es cou fins que comença a estar transparent, llavors s'hi posa el sucre i quan s'hagi caramelitzat s'hi afegeix la carn, aquesta és la part divertida. No penseu que hi estem posant molt dolç, és que la cervesa és molt amargant i caldrà un contrapunt.

"Posem la carn, el suc de taronja, la ratlladura...

... i anem posant Guinness fins cobrir-ho tot, llavors s'hi afegeix una fulla de llorer...

... es posa al foc i un cop que bull, baixem la temperatura al mínim i unes tres horetes de cocció."

"Guanya molt d'un dia per l'altre. I el bou no queda ni dur ni difícil de digerir. Com que porta molts ingredients dolços per contrarestar l'amargor de la cervesa, cal que a mitja cocció o al final tastar-ho per saber si cal que rectifiquem de sal o no".

Jo puc testimoniar que és un plat ben bo i que em va sorprendre força que m'agradés, ja que no sóc gens cervesera. El vaig acompanyar amb una mica de puré de patates pel voltant, que a casa a l'Advocat li encanta i a mi també.

I si voleu altres variants sobre la mateixa recepta podeu llegir-vos aquesta i aquesta, per exemple. Penseu que el Cesc va trobar aquesta recepta escrivint "bou" i "Guinness" a la barra de cerca de Google...

Comentaris

Anònim ha dit…
Ostres Iris! Té una pinta espectacular, ha d'estar boníssim! I la combinació amb una base de puré de patates genial!
Molts petons i bona retornada a la vida normal!
Anònim ha dit…
Juer, despues del trabajo que lleva y el tiempo...tiene muy buena pinta!!!

Saludos.
Jorge

http://pocohecho.wordpress.com/
La cuina vermella ha dit…
Ei, quina recepta més espectacular... a veure en cesc quan s'anima i es fa un blog, no?
petons.
illetapitita ha dit…
Ostres tu! Amb el que m'agrada a mi la guinness!!
Aquest plat l'hauré de fer algun dia!
Salut!
Anna ha dit…
al Jordi li encanta la Guiness, així que és una bona pensada i l'acabat amb la corona de puré de patata, molt bo.
Irisibula ha dit…
És realment bona la recepta, us la recomano a tots. Ai, Vermells, en Cesc és el meu cuiner artista convidat, espero que no m'abandoni per un altre bloc! ;P

Entrades populars