Els macarrons de l'advocat (el meu) Solé

Sempre que agafava la revista Cuina de la biblioteca, després em resultava molt feixuc retornar-la, no em volia desprendre de tantes informacions útils i bones receptes. Així que finalment fa dos mesos m'hi vaig subscriure i quan la rebo a casa faig festa grossa. Tot seguint l'exemple de la Gemma Clofent, m'he proposat fer com a mínim una recepta que aparegui a la revista o cuinar-ne alguna inspirada en els articles.
Al número 146, corresponent al mes de maig, es pot trobar un interessant article sobre la preferència que tenim els catalans pels macarrons. A casa seguim el tòpic al 100%, tot i que darrerament l'Advocat es sent força atret per les tallarines...

Em resten pendents les receptes de macarrons que proposaven a la revista (cauran, no patiu), però és que posats a cuinar un plat de macarrons, havia de triar els més barcelonins que existeixen, els macarrons de l'advocat Solé (i més si la persona de casa que se'ls ha de menjar, també és advocat!)
Provinents de la carta d'un restaurants amb més tradició de la ciutat, el Senyor Parellada, estan cuinats amb cansalada, daus de tomàquet, espinacs i crema de llet.
En Josep Solé i Barberà (1913-1988) va ser un destacat advocat que va lluita per aconseguir una societat més justa i igualitària per tothom. Adscrit al sindicat CCOO va defensar molts treballadors durant el franquisme i ja en democràcia va ser diputat pel PSUC per Tarragona.




180g de macarrons - 2 tires de cansalada fumada - 2 tomàquets pera pelats i tallats a daus - 200g d'espinacs crus tallats fins - 200g de crema de llet - 1 gra d'all picat

Coure els macarrons en aigua bullent.
Sofregir l'all amb la cansalada. Quan l'all comenci a enrossir, afegir el tomàquet fins que es comencin a desfer tirar-hi la crema de llet.
Quan la salsa comenci a reduir, afegir els espinacs, remenar i incoporar la pasta.
Barrejar-ho tot bé i a gaudir!
A casa ens tornen bojos aquests macarrons, són molt gustosos!

I si voleu més macarrons, mengeu-ne!

Comentaris

Entrades populars