Enguany he estat molt bona (1)

Enguany el meu comportament deu haver estat excel·lent perquè el Tió i els Reis han estat especialment generosos amb mi.
Una munió de llibres (no sols de cuina) i receptaris portaven el meu nom. Crec que els remitents deuen tenir un especial interès perquè cuini noves receptes... I així ho faré! :)


1. Salvada por los pasteles, de Marian Keyes. No sóc gaire amant del gènere chick-lit, del que l'autora n'és una clara exponent, ni tampoc de les postres i elaboracions en colors pastel, i per la portada del llibre, fa la sensació que les receptes de l'interior en tindran tota la pinta. Per això em va sorprendre que em regalessin aquest receptari. Una meravellosa sorpresa perquè un cop fullejat he descobert que està escrit amb molt d'humor i que les receptes no són gens petardes!

2. El arte de la imperfección en la cocina. VVAA, ilustrat per Sonia Pulido. Un llibre que inclou dues de les meves passions: la cuina i la il·lustració. 14 personatges destacats de la literatura i l'art ens expliquen les seves receptes preferides meravellosament il·lustrades per la gran Sonia Pulido. Un llibre de col·leccionista que rellegiré, segur!

3. Nutella: las 30 mejores recetas, VVAA. Si a l'Advocat els Reis li van deixar un pot de Nutella de 5 kg, és lògic que anés acompanyat d'un receptari amb propostes per ajudar-nos a buidar el pot!

4. La cocina pop de El Comidista, de Mikel López Iturriaga. No podia deixar-me perdre el segon receptari de l'autor d'un dels blocs que segueixo amb més fruïció. Les seves receptes ja són l'excusa perfecte per adquirir el llibre, però si a sobre l'autor ens proposa relacionar el menjar amb la moda, la publicitat, el cinema i la televisió, l'èxit està assegurat!

5. Mezclados y agitados: algunos escritores y sus cócteles, de Antonio Jiménez Morato. El tàndem "literatura" i "alcohol" és força freqüent i està íntimament lligat a grans figures literàries. L'autor ens proposa conéixer el combinat de 39 escriptors. Un llibre molt, molt, molt interessant.

6. A comer y a beber, de Guillaume Long. Una nova incorporació a la secció de còmic que està creixent moltíssim a la meva biblioteca gastronòmica. L'autor ens explica la seva relació amb el menjar i la cuina, a base d'humor i vinyetes. Una meravella.

7. El libro de cocina de Alice B. Toklas. Una altra ocasió de lligar literatura i cuina. Potser la gran afició a la cuina de l'Alice B. Toklas (d'una de les dones referents artístiques de mitjans del s.XX) no sigui tan coneguda, però és molt destacable. Un receptari amb els seus plats i els seus convidats a taula: Hemingway, Scott- Fitzerald o Picasso. Toma ya!

Oi que no em puc queixar???



Comentaris

Gemma ha dit…
Ostres, no et pots queixar, no!!!
A més, trobo que tots són ben diferents, hi ha una mica de tot. Quina sort :)
Irisibula ha dit…
Sí, noia, no tinc cap dret a queixar-me. Tinc lectura per a mesos!!! :)

Entrades populars