Crumble de plàtan, poma i nutella


Després de dues setmanetes tan plenes de feina, que ja no podia més, ahir em vaig fer un homenatge. A mi mateixa, sí, per celebrar el Dia dels Enamorats em vaig premiar amb un crumble de plàtan i pomes amb nutella.
És una recepta senzilla de fer, gens cara i et serveix per aprofitar la fruita que ja tens massa madura. Adaptació de la recepta publicada per Esther Clemente al bloc Directo al Paladar.


Base: 2 plàtans, 1 poma, 15g de mantega, 1 cullerada de sucre morè, 2 cullerades de Nutella, 3 cullerades d'aigua calenta, 1 cullerada d'avellana mòlta.
Cobertura: 2 cullerades de flocs de civada, 2 cullerades de farina, 2 cullerades de sucre morè, 20 gr de mantega.

Per preparar la base, pelem i piquem la fruita: el platàn a rodanxes, la poma a daus. 
En una paella fonem la mantega i afegim la fruita, ho deixem coure a foc mig 10 minuts vigilant que no es cremi.
En un bol barregem la nutella, l'avellana mòlta, el sucre morè fins que s'integrin tots els ingredients.
Preescalfem el forn a 180 graus.

En un altre bol comencem a preparar la cobertura del crumble. Afegim la farina, els flocs de civada, el sucre morè i la mantega, que ha d'estar freda i tallada a trossets petits, ho barregem amb les mans fins que es facin molles com les del pa.

Preparem 4 flaneres o potets de souflé que puguin anar al forn i incorporem per capes  la fruita, la crema de xocolata i la cobertura. Enfornem durant 20 minuts.
I quan traieu el crumble del forn, sigueu pacients que crema!

Bon profit!!! :)

Comentaris

Gemma ha dit…
M'encanten els crumbles, queden cruixents i boníssims.
M'apunto aquesta recepta, que amb flocs de civada no l'he fet mai ;)
SEO Services ha dit…
La meva tieta treballa molt a prop de casa meva i l’altre dia va venir a dinar amb el meu cosí. Com que encara no he començat a treballar i tinc tot el dia per mi vaig decidir fer alguna cosa de postres per fer la tornada a la feina més fàcil.




SEOServices

Entrades populars