Cargol treu banya de xocolata


M'encanta la proposta per a la Recepta del 15! que han escollit Els fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta, una delícia per a tots aquells que gaudim com bojos de la xocolata. Trobo especialment encertat haver-la escollit per al mes de setembre, ja que ens alleujarà la tornada a les obligacions de cadascú.




Jo m'he decantat per adaptar una recepta que fa temps vaig veure a la televisió i que em va semblar molt divertida i senzilla de fer. Un cargol farcit d'allò que més ens agradi, l'original era de crema, jo prefereixo una crema de xocolata ben potent. La massa no és gaire difícil de fer, però si anem enfeinats o senzillament no en tenim ganes podem substituir la seva elaboració per una làmina de pasta de full i la crema igual, de les pot de tota la vida.
 

                                         1 ou - 50 gr de mantega - 10 gr de llevat de forner - 
100 ml de llet - 200 gr de farina - Crema de xocolata   

Barregem l'ou amb la mantega (millor que estigui en textura de pomada), 
el llevat (fent-lo miques) i la llet.
 

Afegim la farina i treballem tot el conjunt fins que aconseguim una base homogènia. 
Deixem fermentar en un lloc càlid fins dobli el seu tamany.

Sobre una superfície enfarinada estirem la massa fins a obtenir un rectangle. Aboquem la crema de xocolata, deixant les vores lliures i enrotllem la massa en un rotlle llarg, però no gaire gros. Enrotllem el rotlle sobre sí mateix, com si fos un cargol i enfornem a 180 graus durant un quart d'hora.

Comentaris

Molt bona pinta el teu cargol farcit, felicitats i petonets.
Apa, quina xulada! Qeda molt original! A mi veure tanta xocolata m'està fent més amable la tornada a la rutina...
Moltes gràcies per participar!
Petons
Sandra
Irisibula ha dit…
Gràcies Marina i Sandra! Puc certificar que el cargol està de vici. Provarem diferents farcits. Això sí, després a fer exercici... :)

Entrades populars