Leche frita

A Film & Food demanaven per aquest mes de setembre receptes que ens recordessin la nostra infantesa (i per això ho han relacionat amb la pel·lícula Hook i el conte de Peter Pan).
Com que la melangia és un estat força habitual en mi i la gastronomia m'hi fa tornar tot sovint a l'època en que era petita, ja n'he penjat unes quantes de receptes que em van marcar. Podeu trobar les madalenes de la meva àvia, les patates a lo pobre que feia el meu pare, els fideus a la cassola que ja eren motiu de celebració per ells mateixos... I segur que en deu haver alguna més. Però avui m'he decidit per la leche frita, unes postres boníssimes i plenes de calci. Ja m'ho direu si les proveu de fer...

1 litre de llet (que ha bullit prèviament amb una canó de canyella i pell de taronja) -
120gr sucre - 120gr farina blat de moro refinada


Posem la farina i el sucre dins d'un bol i ho barregem bé.

Hi posem la llet i batem la barreja amb unes varilles fins que no quedin grumolls.

Ho posem dins d'un cassó i ho escalfem a foc mig durant
15 minuts fins que la massa hagi espessit.
Hem de tenir en compte que no s'ha de deixar de moure.

Quan hagi espessit ho posem a una safata de forn i ho deixem refredar a la nevera.


Quan estigui fred i hagi endurit tallem porcions amb un ganivet. És un bon truc
humitejar una mica el ganivet amb oli perquè no se'ns enganxi a la massa. Passem les porcions per farina i després per ou i les fregim en abundant oli, que no estigui tan calent com per fumejar. Un cop daurada la llet fregida la podem passar per sobre d'una mica de sucre i canyella.

Comentaris

Ingrid ha dit…
Muchas gracias por participar!!! esta lche frita tiene una pinta deliciosa!!!
me llevo la foto para el collage!
Un beso fuerte
Krirsa ha dit…
Que rica la leche frita, mi madre tenia exactamente los mismos platos de tu foto, que recuerdos :)

Entrades populars