Kneidalaj per a la sopa

Com ja us vaig explicar els últims dos mesos me'ls he passat amb problemes d'estòmac i pràcticament no menjava res sòlid. Tot eren cremes i sopetes (tinc un arxiu de receptes sobre la matèria...), però va arribar un punt que totes s'assemblaven així que vaig regirar entre els llibres de cuina i vaig trobar una recepta força original típica de la Pasqua jueva que pren com a base un brou de pollastre dels de tota la vida on s'hi bullen unes boletes de farina anomenades kneidalaj.

200 gr de farina – 2 ous – 100 ml aigua calenta – 1 raig d’oli, preferiblement vegetal – sal i pebre

Barrejar tots els ingredients fins que formeu una massa. Veureu que és una massa elàstica i que es desenganxa de les parets del cassó. Si les feu de farina normal, amb una cullereta anar tirant petites porcions de la preparació al caldo o sopa bullint. Si són de farina de matzá, humitegeu les mans amb una mica d’aigua i feu boletes. Coure uns minuts amb el caldo i servir amb la sopa.

Aquests petits núvols de farina són un acompanyament clàssic “asquenazí” dels plats de caldo i de sopes. Per a la Pesaj (la Pasqua jueva) es fan de farina de matzà, que són “hogazas de pan de cenceño” moltes finament i amb les que es formen unes petites boletes força consistents. Una forma diferent de menjar la típica sopa de pollastre.

Comentaris

La cuina vermella ha dit…
Hola Iris, esperem que els teus problemes amb l'estòmac hagin desaparegut.
Esperem en candeletes el teu monografic sobre sopes!
petons.
Gemma ha dit…
Ei... espero que ja estiguis millor! M'imgino que s'ha de fer molt pesat menjar només liquids.. no m'estranya que investiguis noves receptes. Aquestes boletes deuen recordar una mica els nyoquis, oi? han de ser ben bones!
Núria ha dit…
Espero que ja estiguis be....la sopa fa molt bona pinta...
petons
Maria ha dit…
Ostres!! Jo tinc una amiga jueva i recordo que comentava que sa mare ho feia!!! Que fort... ella mai m'ha sabut explicar com es fan!!!
Espero que estiguis millor!!
Petonets

Entrades populars