Sopa escaldada

Ara que ja comença a fer força rasca, com a mínim a casa nostra, a l'Advocat i a mi ens ve de gust sopar cada dia sopes, o cremes. Fa uns dies, cercant informació per a un article sobre cuina i vocabulari, em vaig donar de morros el web del restaurant Can Jubany on hi havia penjat un document amb una diserció sobre les sopes escaldades i unes quantes receptes. Tota una troballa la secció de receptes!


Aquest document que us deia parlava de les sopes escaldades, és a dir, aquelles on les verdures i el pa sec es couen al plat afegint-hi el brou bullint, un cop a taula. Em va inspirar tant que aquella nit ho vaig fer a casa. Cadascú pot adaptat la seva sopa escaldada als gustos, evidentment, o a allò que tingui disponible. En el meu cas vaig aprofitar un tros de pa sec que vaig tallar a rodanxes i gratinar amb formatge, unes patates bullides del dinar i un manat petit de fulles d'espinacs. Ho vaig desar al plat, mentre s'anava coent el brou amb una mica de pasta de sopa.

Quan va ser a punt ho vaig abocar al plat, ho vaig deixar reposar una mica i després vam atacar culleres en mà. Va ser un regal per al nostre cos.

Comentaris

Núria ha dit…
Que bona ha de ser, ja la faré....

Entrades populars