Ajoblanco

Una de les sopes fredes que més m'agrada és l'ajoblanco típicament andalús i extremeny. A l'estiu en prenc sempre que puc perquè et dóna energia i fa que et refresquis, i amb la calor que fa aquests últims dies no va pas gens malament. Aquesta sopeta té com a base el pa, les ametlles, l'all i per suposat l'aigua. Es pot acompanyar amb pernil, meló i raïm que és una cosa molt típica de Màlaga i on ho vaig veure per primer cop.

La recepta és ben senzilla ja que es tracta de posar en remull el pa i es piquen bé l'all i les ametlles després ja es tracta d'emulsionar amb aigua i oli. Trobareu una recepta ben bona, aquí.

Comentaris

Gemma ha dit…
Mmmm.... l'ajoblanco sempre me'l faig jo mateixa perquè l'all cru no ens agrada i no n'hi poso. Tu el poses cru?
Amb el raïm per acompanyar queda deliciós, no ho he provat mai amb meló, però el proper cop ho faré així ;)
Francina ha dit…
Iris, els gots genials!!!!!!

I la forquilla rosa?????

Petonets!!!
Irisibula ha dit…
Gemma: jo sempre ho he fet amb l'all cru perquè a mi m'agrada força, però ara que ho has comentat també es podria escaldar per exemple perquè no fos tan fort... serà qüestió de provar-ho!

Francina: els gots són pots de Nocilla, sempre els guardo quan venen decorats, no sé perquè però m'agrada fer-ho, em recorda la infantesa. Nena, estic per fer-te una forquilla del bon gust!
Pepin ha dit…
Iris, jo ja fa temps que et segueixo i tambè m'encanten les teves receptes. La última sèrie de bocates que vas fer em van encantar.
Anims amb el règim, costa una mica però val la pena.
L'ajo blanco boníssim. Jo l'hi fet un parell de vegades i és molt refrescant.

Salut,
Pepin
La cuina vermella ha dit…
Molt bo l'ajoblanco, ve de gust a tot hora quan la calor apreta! gràcies per la recepta. Muac Iris!

Entrades populars