Pa de pagès com si fos una fondue

Obro un parèntesi pel que fa a les narracions de sortides gastronòmiques, ja que ma germana s'està posant nerviosa i vol més receptes, i ja encetaré una altra oportunitat per mostrar més restaurants on he pogut menjar últimament, que encara no heu vist on vam anar a celebrar el meu sant!

I posats a penjar més receptes, n'he escollit una que crec que agradarà molt a la germana i al cunyat, una fondue però feta a dins d'un pa de pagès. És una recepta que vaig trobar a la revista Salud & Vida del mes de setembre i que es distribueix gratuïtament amb La Vanguardia.

1 pa de pagès de 1/2 kilo o panets individuals - 250 gr de formatge manxec - 250 gr de formatge emmental - 3 cebes tendres *per a la maionesa sense ou*: 100 ml de llet evaporada Ideal - 100 ml d'oli d'oliva suau - 100 d'oli de girasol - suc de llimona - 1 gra d'all - sal i pebre

Tallar la part superior del pa i reservar-la a mode de tapa, i buidar el pa de tota la molla, però vigilant de no tallar ni trencar la crosta.

Posar la llet evaporada, els dos tipus d'oli, unes gotes de suc de llimona i un pessic de sal en un recipient de batedora i batreu tot uns minuts fins que obtinguem una maionesa lligada.

Picar les cebes tendres i sofregir-les en una miqueta d'oli fins que siguin tendres.

Barrejar els dos formatges, les cebes prèviament escorregudes de l'oli i la maionesa sense ou, i farcir el pa.

Tapar-ho amb la part que hem reservat com si fos una tapa, ho emboliquem en paper d'alumini perquè no es cremi i ho posem a forn mig durant 1 hora. Si fem servir panets individuals, deixeu-ho entre 15 i 20 minuts.

Retirar el paper d'alumini i serviu-ho amb la tapa tallada a tires per poder sucar-les en el formatge. A mida que anem menjant formatge anirem tallant trossos del pa que fa de recipient.

Aquesta és una recepta molt curiosa que ens va donar molt bon resultat i que l'Advocat es mor perquè la repeteixi. Una bona opció per quan la nevera no va prou farcida d'opcions gastronòmiques i que a sobre és ben distreta i divertida de menjar.

Comentaris

Gemma ha dit…
Una recepta molt original, genial per a un sopar informal amb els amics.
El formatge queda desfet, com el de la fondue? Ha de ser una combinació molt saborosa!
Mercè ha dit…
Hola Iris! Em dic Mercè i tot just acabo d'endinsar-me en aquest món dels blogs gastronòmics... I passejant per aquí, he vist el teu blog. Felicitats!! Quina bona pinta! :) I una de les receptes que més m'ha cridat l'atenció és la dels croissants. No n'he fet mai i de ganes no me'n falten. I veient com t'han quedat m'han vingut ganes de provar-los de fer algun dia. I tenia una pregunta a fer-te... en alguna banda havia llegit que per fer els croissants cal una mantega especial (mantega de flequer). Tu vas fer servir una mantega d'aquestes que es poden trobar al super? Moltes gràcies! :)
CRIS ha dit…
Hola Iris, quina bona idea posar la fondue dins del pa de pagés, sobretot per ara que en "teoria" toca que vingui el fred.Ei a mi també m'agrada el Reñé, quina experiència eh. Gràcies pel teu comentari.
Salutacions
ChetoCheta ha dit…
Uuuooo ya era hora ehh porque vaya telita! Esta receta en cuanto la vea el Gabri tendré que hacerla jeje aunque otra opción es que nos invites a degustarla en vuestra casa :) jiji
Anònim ha dit…
S'ha de repetir!
xaro ha dit…
Aquesta recepta me la va fer un amic meu fa un parell d'anys a casa seva i em va passar la recepta, i sempre que l'he fet ha tingut en éxit bestial!!!
Irisibula ha dit…
Gemma: sí que és força original, oi? El formatge queda molt desfet però depén de l'espessor que li donis, si ho vols més líquid només cal posar-hi per exemple un raig de vi blanc.

Mercè: cal invertir-hi força temps per fer els croissants però si al final obtens un bon resultat és molt gratificant. Jo vaig fer servir una mantega comuna de súper, així que no crec que hagis de tenir cap problema, però noia mai no se sap... Per cert m'agrada molt que siguis per aquí!

Cris: de res noia i ànims!

Cheta: Tranqui nena!

Oriol: tranquil tu també, que ja ho repetirem!

Xaro: sembla mentida com a vegades les coses més senzilles són les més bones, oi?
Natasha ha dit…
Vaig llegir la recepta i dissabte la vem fer. Molt bona!!! Molt mes de lo que m'havia imaginat...
Unknown ha dit…
Hola Iris,
És una molt bona idea aquesta fondue. Aques cap de setmana tinc una fondue per a 20 persones (es una tradició des de fa 3 anys) i la provaré de fer, a veure si queda bé!

Entrades populars