Les cebes de Roscoff


Les cebes de Roscoff són d’un color rosat, com el color del cel quan s’amaga el sol i no em deixa veure la cistella on jugàvem a bàsquet la meva germana i jo amb l’avi. Quan són crues, les cebes de Roscoff són cruixents com el terra de fusta per on corro, perseguida per una onada, una tempesta o la por dels meus malsons. Les cebes de Roscoff són sucoses com la boira dels matins de tardor, a través de laqual vaig veure desaparéixer el vaixell de l’avi. Diuen que una onada se’l va empassar. I també un pèl picants, com quan estic trista i sento una enorme coïssor als ulls.”

🧅
Aquest àlbum il·lustrat ens explica la història de les cebes de Roscoff i dels Johnnies, els homes que les portaven fins a la Gran Bretanya en vaixell per vendre-les. La narració enumera les característiques de les cebes relacionant-les amb les emocions que sent la Joana, una nena que ha perdut el seu avi, un Johnnie, en la travesia per mar.
*
📖 Les cebes de Roscoff
📝 Pep Molist
🎨 Alessandra Vitelli
📚 La Fragatina @lafragatina

Comentaris

Entrades populars