Croquetes de calçots

Resulta que també hi ha un dia internacional, mundial o vés a saber, de la croqueta. Ep, no em queixo pas, a mi m'encanten les croquetes i si cal un dia per fer-lo servir com a excusa i endrapar croquetes a tort i dret, doncs perfecte!
El passat 16 de gener és el dia croquetil en qüestió i per celebrar-ho vaig reaprofitar un calçots molt primerencs que em van sobrar de la graellada del cap de setmana per fer-ne croquetes. Com que vaig penjar la foto a instagram i va agradar força, penjo la recepta per a tots aquells que vulgueu fer-la.
Espero que us agradi.

Croquetes de calçots
(recepta dedicada a Anna, Bea, Marta i Vanessa)


8 calçots (ja rostits)
80gr farina
40gr mantega
500ml llet
sal, pebre, nou moscada
1 ou
pa ratllat
farina

Escalfem la llet i retirem del foc quan comenci a bullir.
Piquem els calçots amb el ganivet.

Fonem la mantega, afegim els calçots, els hi fem un parell de voltes i tot seguit afegim la farina i deixem coure un parell de minuts, però sense que agafi color.

Afegim la llet. Salpebrem i anem remenant fins que la barreja agafi cos. Un cop hagi arribat al punt, ho aboquem en un recipient per deixar que refredi. Unes 24 hores a la nevera.

Al dia següent, fem la forma de les croquetes. Passem per farina, ou i pa ratllat. 
Jo acostumo a fer aquest darrer procés dues vegades perquè al fregir-les estan el doble de cruixents. Però amb una vegada és suficient. Això com vosaltres vulgueu.

Fregim les croquetes, i a endrapar!

Comentaris

Entrades populars