Sant Jordi collita 2013

A diferència del 2012, enguany no tenia el dia lliure i si volia gaudir de la Diada de Sant Jordi hauria d'optimitzar el temps del que disposava abans d'anar a la feina. I ahir fins i tot tenia una reunió a l'hora de dinar, però quasi vaig tenir temps de fer tot allò que volia. 

Vora uns 20 minuts caminant des de casa meva, es troba el Forn Baltà, un clàssic del barri de Sants que per Sant Jordi és visita obligada per comprar un dels seus dracs de pa d'espinacs, són tan bons com divertits de veure. 
Foto de Farinetes Baltà
Tot seguit, vaig agafar el metro fins a la parada de Fontana per anar a Lukumas a comprar una rosa farcida de crema de xocolata i avellana per al meu cavaller Sant Jordi, i és que ell és molt fan de les creacions del Pietros, tant que les vam  servir a la nostra festa de casament.


Havent esmorzant un lukumas de pernil i formatge, vaig deixar el barri de Gràcia per caminar fins a Sant Gervasi i arribar a la teteria que des fa uns mesos em té bojament enamorada, Usagui. Una teteria japonesa on menjar dolços típics del país i beure una molt bona tassa de te verd, i si no us agrada tenen una varietat força àmplia amb d'altres tes i infusions. Tinc pendent un post dedicat a Usagui, però mentrestant us diré que m'hi vaig apropar per comprar uns mini financiers de té verd farcits amb xocolata blanca de maduixa i rosa. Espectaculars!


Vaig descobrir el bloc La pasta per als catalans de l'Antonella Speranza cercant informació sobre l'espoli fiscal a Catalunya i de seguida m'hi vaig enganxar. A casa ens encanta, però al meu cavaller Sant Jordi l'apassiona. Ja hem cuinat moltes de les receptes que ha anat publicant, després li van donar el premi al millor bloc de cuina en català 2012 i ara treu un llibre. Impressionant! No podia deixar de regalar-li al cavaller el llibre de l'Antonella, però a sobre vaig aconseguir que ens el dediqués i amb paquet de pasta de regal.



Després d'aconseguir el llibre de l'Antonella, m'havia de fer amb un altre dels imprescindibles de la jornada, el pa de Sant Jordi i enguany l'havia de comprar allà on va néixer, a la Fleca Balmes fa 25 anys. Apunteu també a la llista de deutes, que us dec una entrada sobre aquest forn. ;)


Un cop aconseguits els objectius gastronòmics de la Diada, em vaig dedicar a mirar paradetes i comprar uns quants llibres, fent temps per a la reunió a l'hora de dinar. Com que el meu cavaller era un dels integrants, vam quedar al restaurant de la llibreria Laie de Pau Claris. Sembla que dinar el seu menú especial Sant Jordi s'està convertint en tradició. Enguany el menú era modernista i homenatge al centenari de la Pedrera i Ignasi Domènech.


De primer, un entrant amb tres degustacions de Sopa de Monja (crema d'arròs amb llet i galetes de pa fregit amb parmesà), Amanida Raquel Meller (amanida de tomàquet i cogombre amb gambetes, arengada i amaniment de tòfona, mostassa i herbes) i Caneló a la Rossini que deu el seu nom al compositor d'òpera Gioachinno Rossini, amant del foie-gras i la tòfona.


De segon vam triar el llenguado llimona Rosina que anava arrebossat i farcit de compota de tomàquet, anxoves i xampinyons acompanyat de patates palla i salsa tàrtara...


... els ous escumats a la barcelonina i gírgoles a la llauna amb pebrot i carxofa confitats, pernil i suc de vedella rostida...


... i per últim el turnedó Saint Gothard (vedella a la graella amb tomàquet farcit de salsa bearnesa i patates duchesse). 



El punt final d'aquest dinar de Sant Jordi tan especial el van formar la copa pijama del Cafè (que portava flam d'ou i tarongina, cremós de mascarpone amb préssec i pinya, coulis de gerds i gelat de vainilla amb cruixent de galeta), una amanida de maduixes a la Romanoff que estaven ensucrades i ruixades amb licor marrasquí i cobertes de natilles i crema xantilly, i per últim el pastís del Centenari de la Pedrera que anava acompanyat de gelat de sèsam negre.

I amb una cova de cava, a les que ens va convidar l'amable personal del restaurant de la llibreria Laie Pau Claris, vam posar punt i final a la Diada de Sant Jordi.

Vosaltres, vàreu caçar algun drac???

Comentaris

Gemma ha dit…
Ostres, per tenir poc temps, crec que vas caçar moltes coses, je je je...
El Sant Jordi és una festa per viure al carrer, és la meva favorita de llarg!
Unknown ha dit…
Sort que del poc temps, si en tinguessis molt més podries fer miracles!!
bon sant jordi, un pèl tard!!

Entrades populars