l'Emma també és molt mona!

Enguany ha estat el primer Dilluns de Pasqua de la meva neboda Emma, que només té 4 mesets, i em va fer molta il·lusió que la meva germana em demanés que li fes la Mona. I la tieta encantadíssima!
Com a casa som tots força xocolateros, em vaig decidir per una mona clàssica de pa de pessic cobert de xocolata i farcit de melmelada de gerds (ma germana n'és molt fan) i acompanyada per uns bons ous de xocolata.



Pa de pessic: 3 ous - 100g de farina - 100g de sucre - ratlladura de taronja - 150g melmelada de gerds

Separeu els rovells de les clares i bateu els primers amb el sucre fins que doblin el seu volum i la barreja es torni blanquinosa. D'altra banda, munteu també les clares a punt de neu i afegiu-les molt suaument a la barreja de de rovells i sucre. Afegiu també la farina tamisada i la ratlladura. Aboqueu dins d'un motlle preparat per enfornar i coure-ho a 180º fins que estigui fet (a casa va trigar una mitja hora).
Deixeu refredar deu minuts al mateix motlle i després desmotlleu i deixeu-lo que refredi del tot a sobre d'una reixa. Un cop fred, talleu longitudinalment en dos discs i farciu-lo amb la melmelada.

Cobertura de xocolata: 150ml de nata líquida - 150g de xocolata de cobertura - 75g de mantega

Poseu dins un cassó la nata líquida i escalfeu-la. Mentrestant trossegeu la xocolata i la mantega dins d'un bol que pugui anar al bany maria. Quan la nata líquida arrenqui el bull, aboqueu-la sobre la xocolata i la mantega i barregeu bé fins que n'obtingueu una mescla homogènia. Si no l'heu de fer servir immediatament, la podeu mantenir calenta si la deixeu al bany maria suau.
Cobriu el pa de pessic amb la cobertura. Si el pa de pessic és ben fred (deixant-lo a la nevera una estona abans de banyar-lo amb la xocolata) aconseguireu que la cobertura llisqui perfectament.

Ous de xocolata: si us fa molta il·lusió fer-los a casa, amb la canalla per exemple, us recomano que seguiu les instruccions de la Mercè del blog Cuina per a llaminers, són clares i entenedores. Jo les vaig seguir i em van anar molt bé. Això sí em vaig estalviar el pas d'unir les dues meitats dels ous perquè vaig utilitzar un motlle que et permet fer els ous sencers d'una peça! :-)



Va ser molt especial per mi poder fer-li la seva primera mona a l'Emma i que tots en gaudíssim!

Comentaris

Gemma ha dit…
oh! Segur que l'Emma i la seva mare van estar encantades amb aquesta Mona de xocolata maquíssima!
Felicitats a la tieta! :)
starbase ha dit…
Uau, 4 mesets i ja amb aquesta mona!!! Aquesta noia farà carrera gastronòmica!!! :D
Irisibula ha dit…
Siiiii, nois, ens va agradar molt a tots! :)

Entrades populars