la Cristina és molt mona

Ueeeeee, ueeee! Quina Cristina més mona i maca ens hem menjat aquest matí! La veritat és que estic molt contenta del resultat, divendres quan us explicava que provaria de fer aquesta recepta de mona tradicional no estava gens segura que sortís bé. No sóc gaire aficionada a pastar masses de pa o briox, així que no tinc gaire pràctica, sempre que em decideixo a fer aquest tipus de masses pateixo per si mataré el llevat, pobret!


De totes les diverses receptes de Cristines que vaig trobar a la xarxa, al final em vaig decantar per la recepta que es pot trobar a l'imprescindible Corpus de la cuina catalana, que és aquesta:

1/2kg de farina - 75 g de sucre - 50 g mantega - 3 ous - 10g de sal - 1 pell llimona ratllada - 50g de llevat premsat - llet - ous durs- oli - olu batut i filat - sucre glas

Pasteu la farina amb el sucre, els ous, la sal, el llevat, la mantega i la ratlladura de llimona. 
Aneu afegint-hi llet de mica en mica, fins a formar una massa homogènia i que es desenganxi de les mans. Deixeu reposar 30 minuts.
Torneu a pastar amb les mans i feu una bola, passeu el corró per sobre per aplanar-ho un xic, aplicant una mica de pressió poseu l'ou dur al mig i deixeu reposar un altre cop fins que dobli el seu tamany.
Pinteu amb l'ou batut i enforneu a 170 graus uns 45 minuts.
Deixeu refredar una estona  i decoreu amb sucre glas, ou filat, plomes i pollets a gogo!


L'única llicència que em vaig permetre respecte a la recepta original va ser tallar horitzontalment la mona per farcir-la amb una crema lleugera de mantega (que en tenia de sobrera a la nevera) i sucre. I també vam acompanyar-la amb ous i figuretes de xocolata.
Demà passat us ensenyaré la que li he fet a la meva nebodeta... :-)

Vosaltres us heu animat a fer la mona a casa? N'heu comprat? De les espectaculars o senzilletes?

Comentaris

Entrades populars