La lassanya d'en Garfield

Gràcies al programa Quins Fogons!, de Ràdio Castellar, m'he animat a participar al seu esdeveniment Enfogona't amb els còmics. Quina meravella: dues passions enllaçades, genial! I quan vaig pensar en menjar de còmic el primer que em va venir al cap va ser el gat Garfield i la seva estimadíssima lassanya. Nyam! No és estrany que li apassioni aquest plat italià, és una deliciosa barreja de carn, pasta i beixamel, però alhora admet diverses variacions, així que tothom en pot menjar al seu gust. Jo us presento la recepta clàssica feta amb ragú de carn que podeu trobar a la bíblia de la cuina italiana: La cuchara de plata
BON PROFIT, GARFIELD!


1 pastanaga - 1 ceba - 1 gra d'all - 2c d'oli d'oliva - 350g de carn de vedella picada - 100ml d'aigua - 500 g de passata de tomàquet - salsa beixamel (1/2 l aprox) - 12 làmines de pasta de lasanya - 40g de formatge parmesà

1.- Primer farem el ragú de carn: piquem la pastanaga, l'all i la ceba a dauets petits. Els sofregim 10 minuts a foc lent i removem de tant en tant. Reservem.

2.- Saltegem la vedella picada durant uns 5 minuts a foc mig, fins que quedi dauradeta i afegim les verdures sofregides. Movem de tant en tant la barreja perquè es cuinin les verdures i la carn.

3.- Afegim l'aigua i la passata i deixem que es faci a foc lent durant mitja hora. Per donar-hi encara més sabor podem incorporar-hi un branquilló de romaní  fresc o una fulla de llorer. Preparem la salsa beixamel i ratllem el formatge parmesà.

4.- Encenem el forn a 180ºC i agafem una safata de forn on hi posarem una mica de ragú de carn i a sobre una mica de salsa beixamel. Les capes han de ser fines (com si posèssim melmelada a sobre d'una torrada). Disposem les làmines de pasta i repetim l'operació fins que omplim la safata, tenint en compte que l'última capa ha de ser de pasta regada amb salsa beixamel.

5.- Posem el formatge parmesà per sobre i l'enfornem durant 35 minuts.

Comentaris

Jo sóc una mica Garfield, eh? Com m'agrada la lasanya... Em xifla!! Aquesta té una pinta sensacional :)

Petonets!
Gemma ha dit…
Saps que fins aquest enfogona't no sabia això del Garfield i la lassanya? :)
Ha de quedar molt bona i gustosa amb la carn de ragú ;)
Alfriston Cottage ha dit…
Crec que en Garfield no seria l'únic que perderia el cap per aquesta lassanya! Ha d'estar boníssima!!
Tapa't de tapes ha dit…
Gràcies per participar, Iris!! M'encanta la teva lasanya, i amb pastanaga i tot! I hem donat a conèixer que el Garfield es torna boig per la lasanya!! Petonets, guapa. A finals de mes pengem les receptes al blog!
Irisibula ha dit…
M'encanta la proposta de relacionar còmics i menjar, estic emocionadíssima per la idea... Llàstima que me n'he assabentat tard, però tinc el cap bullint d'idees!
Gràcies a tots pels comentaris! :)
bravecoast ha dit…
'Como demasiado porque estoy deprimido. Estoy deprimido porque como demasiado'

'...'


'Hacen falta años de práctica para perfeccionar esta técnica! ÑAM ÑAM ÑAM'

-Garfield dixit jajaja

Entrades populars